زارعی کوشا گفت: کردستان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رتبه دوم کاهش تلفات جاده‌ای در کشور را داشته است.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان، امروز در جلسه خدمات سفر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان کردستان جاذبه‌های گردشگری و طبیعی بسیاری در استان دارد، باید برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی لازم در خصوص ارائه خدمات و پذیرایی از مسافران و گردشگران انجام شود.

او با اشاره به اینکه سفر‌های نوروزی امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان زودتر از سال‌های قبل و از ۲۳ اسفند آغاز خواهد شد، افزود: لذا همه دستگاه‌ها و اعضای کمیته خدمات سفر استان باید آمادگی صد درصدی داشته باشند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه سال گذشته جزو استان‌هایی بودیم که آمار فوتی‌های سوانح جاده‌ای زیاد بوده است، اذعان کرد: با توجه بر اعلام آمار‌های کشوری، در طول ۱۰ ماهه امسال خراسان جنوبی و کردستان به ترتیب رتبه‌های اول و دوم در کاهش آمار تلفات داشته‌اند.

او در ادامه بر موضوع خط کشی جاده‌ها، نصب تابلو‌های راهداری در محور‌ها تاکید کرد و گفت: ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز همچون مسیر باشماق و برده‌رشه و نی مریوان انجام و مشکلات برطرف شود.

زارعی‌کوشا به استقرار گشت‌های نامحسوس در جاده‌ها برای پیشگیری از حوادث اشاره کرد گفت: این اقدام صرفا جهت جریمه‌ها و اعمال تخلفات نیست، بلکه مردم باید در جریان استقرار این گشت‌های نامحسوس باشند تا بازدارندگی لازم را داشته باشد.

استاندار کردستان تاکید کرد: نظارت بر تنظیم بازار، قیمت اجناس و کیفیت آن و بازدید‌های میدانی توسط فرمانداران انجام شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه تقویت اورژانس و تامین پزشک به ویژه در روز‌های تعطیل بسیار مهم است، یادآور: نظارت مستمر بر مجتمع‌های خدمات رفاهی در محور‌های ارتباطی صورت گیرد.

او با بیان اینکه در بعضی مسیر‌های ارتباطی و ورودی شهر‌ها مشکل روشنایی داریم، افزود: این مشکلات توسط شرکت توزیع برق حل شود، ضمن اینکه محدودیت‌های مصرف گاز که به دلیل سرمای زمستان اعمال شده بود، با رعایت مصرف بهینه در ایام نوروز برطرف شود.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: در برخی شهر‌ها مشکل توقفگاه پارکینگ داریم، لذا باید تمام ظرفیت‌های موجود به طور کامل در اختیار قرار گیرد.

استاندار کردستان به موضوع ساماندهی ورودی شهرها، ساماندهی وانت بار‌ها و جمع آوری متکدیان نیز اشاره کرد و افزود: نباید یک متکدی و معتاد متجاهر در شهرستان‌ها وجود داشته باشد.

او‌ در پایان با بیان اینکه برگزاری جشن‌های نوروزی در دستور کار قرار گرفته، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی جهت اجرای برنامه مشترک با اقلیم کردستان برای جشن نوروزی در مرکز استان کردستان انجام شده که جزئیات بیشتر این برنامه به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.