پلیس فرانسه با معترضان در پاریس درگیر شد

درپی تظاهرات مردم پاریس علیه اقدامات دولت فرانسه پلیس این کشور با باتوم و گاز اشک‌آور با معترضان درگیر شد.

در درگیری بین پلیس و تظاهرکنندگان که در تظاهرات علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در پاریس رخ داد، ماموران پلیس با باتوم به جمعیت هجوم برده و معترضان را عقب راندند.

براساس گزارش اسپوتنیک، روز شنبه، راهپیمایی از میدان جمهوری پاریس در پس زمینه هفتمین اعتصاب سراسری علیه افزایش سن بازنشستگی آغاز شد. ده‌ها هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. در میان تظاهرکنندگان نمایندگان اتحادیه‌های کارگری پیشرو، کارگران در حمل و نقل، انرژی، صنعت و سایر بخش ها، کارکنان پزشکی، معلمان، سازمان‌های جوانان و دانشجویی، حامیان جنبش جلیقه زرد‌ها و همچنین جوانان رادیکال بلوک سیاه حضور دارند.

این تظاهرات مسالمت آمیز بود تا اینکه رادیکال‌ها شروع به پرتاب بطری به سمت پلیس و پرتاب ترقه به سمت آن‌ها کردند. ماموران پلیس نیز از گاز اشک آور استفاده کردند. در حال حاضر درگیری بین تظاهرکنندگان و افسران پلیس در میدان باستیل جریان دارد. پلیس در تلاش است تا جمعیت هزار نفری را عقب براند و از باتوم و گاز اشک آور استفاده می‌کند. با این وجود جمعیت زیادی از معترضان در میدان تجمع کردند.

شایان ذکر است فرانسه روز شنبه با هفتمین روز تظاهرات علیه برنامه‌های اصلاحات بازنشستگی نامحبوب امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور در بحبوحه اعتصابات جاری که پالایشگاه ها، حمل و نقل عمومی و جمع آوری زباله را تحت تأثیر قرار داده، مواجه است.

بر اساس آمار وزارت کشور، انتظار می‌رود تا یک میلیون نفر در بیش از ۲۰۰ راهپیمایی در سراسر کشور شرکت کنند در حالی که مجلس سنا همچنان به بررسی اصلاحات ادامه می‌دهد و احتمال رای گیری در مورد متن در مجلس اعلای پارلمان تا یکشنبه شب وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
هشتک معترضین فرانسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
ما از ملت مظلوم فرانسه و معترضینش حمایت میکنیم.
آخرین اخبار