تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومانی به حوزه آب کردستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کردستان گفت: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان به حوزه آب استان تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان شامگاه امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی و کارگروه سازگاری با کم‌آبی کردستان گفت: در سال آینده با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، شاهد جشنواره منابع آب و بهره‌برداری از طرح‌های منابع آب و ارزش افزوده در این حوزه خواهیم بود.

آرش آریانژاد با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد صورتجلسه سفر وزیر نیرو در سال گذشته انجام شده است، افزود: در زمینه آب کار‌های کم نظیری در دولت سیزدهم انجام شده، به طوری‌که امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب تخصیص یافت که بی‌سابقه است.

او به آبرسانی به شهر بانه در سال قبل اشاره کرد و ادامه داد: تصفیه‌خانه شماره دو بانه در حال تکمیل است و ایستگاه پمپاژ بویین هم تا بهار سال آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از افزایش تخصیص آب به بخش کشاورزی مریوان از محل سد گاران خبر داد و یادآور شد: برای ناحیه چهار عمرانی مریوان هم با یک‌هزار و ۶۰۰ هکتار، تخصیص آب گرفتیم، ضمن اینکه سهم صنعت هم از سد گاران در نظر گرفته شده است.

آریانژاد با اشاره به تخصیص اعتبارات نقدی به سد سیازاخ از محل مصوبات سفر رییس جمهور به استان، اضافه کرد: آبگیری ۱۰۰ میلیون مترمکعبی سد سیازاخ آغاز شده است و امیدواریم در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.