معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای سال ۸۴۱ دوره آموزشی امدادی برگزار شده که ۲۷ هزار و ۸۶۰ نفر آموزش‌های ارائه شده را فرا گرفته و گواهینامه مربوطه اخذ کرده اند.

حسینی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت:  ترسیم نقشه راه برای رسیدن به جامعه‌ای آماده و تغییر اذهان برای نجات جان انسان‌ها از طریق آگاه سازی و آموزش از جمله اهداف ایجاد برنامه جامع آموزش در حوزه مدیریت بحران، است.

او با بیان اینکه احساس نیاز مردم را از دیگر اهداف ارائه آموزش‌های هلال احمر دانست و افزود: از شهروندان خواستاریم در راستای کاهش خسارت‌های احتمالی در مواقع بحران، حضور در برنامه‌های آموزش‌های امدادی هلال احمر را جدی بگیرند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  با اشاره به سایت khadem.ir خانواده آماده در مخاطرات، اظهار کرد: طی چند سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ دوره آموزشی با محتوا‌های مشخص به طور رایگان به گروه‌های هدف ارائه شده است.

حسینی ادامه داد: برگزاری دوره‌های مبتنی بر نیاز محلی، آموزش‌های مناسبتی و ایستگاهی در فضا‌های عمومی، برگزاری دوره‌های آموزشی خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اقشار خاص اعم از سربازان و آموزش ویژه مدارس از دیگر برنامه‌های آموزشی هلال احمر است.

او با اشاره به طرح‌های «دادرس» و «همتا» در مدارس بیان کرد: سالانه شش هزار نفر در طرح دادرس و ۱۵ هزار نفر در طرح همتا آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

حسینی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ دوره آموزش‌های تخصصی هلال احمر برگزار شده و ۷۸۵ نفر آموزش‌های مربوطه را فرا گرفته اند .

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر  همچنین ادامه داد: ۱۷۶ دوره کمک‌های اولیه، ۱۶۴ دوره آموزشی مهارت‌های داوطلبی، ۱۶۰ دوره آموزشی آمادگی دربرابر مخاطرات، ۴۷ دوره آموزشی مبتنی بر نیاز محلی، ۱۳۴ دوره آموزش کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح و ۱۳۰ دوره آموزش همگانی خانه‌های هلال به صورت حضوری برگزار شده است.

حسینی بیان کرد: در مجموع از ابتدای امسال ۸۴۱ دوره آموزشی اعم از همگانی و تخصصی توسط هلال احمر برگزار شده که ۲۷ هزار و ۸۶۰ نفر آموزش‌های ارائه شده را فرا گرفته و گواهینامه مربوطه را اخذ کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.