مسئول مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی گفت: شبکه‌های مخابراتی حرم مطهر رضوی برای ارتقای کیفیت خدمت به زائران توسعه می‌یابد.

 ابراهیم دانشی‌فر، مسئول مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی گفت: همه ساله در ابتدای سال نو و در مناسبت‌هایی همچون دهه کرامت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر، با اوج حضور زائران در حرم مطهر رضوی مواجه هستیم و از همین رو همواره مشکل دسترسی زائران و مجاوران به شبکه‌های مخابراتی و پهنای باند اینترنت وجود دارد.

وی افزود: با توجه به این موضوع، تولیت معزز آستان قدس رضوی در ابتدای سال ۱۴۰۱ برای رفع این مشکل زائران دستور چاره اندیشی دادند و در همین راستا جلساتی با محوریت اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان رضوی، با همکاری سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی و مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی برگزار شد.

مسئول مرکز اطلاعات و فناوری آستان قدس رضوی ادامه داد: به دنبال برگزاری این جلسات، مقرر شد کمیت و کیفیت پوشش دهی آنتن و افزایش ظرفیت پهنای باند در صحن‌ها، رواق‌ها و اماکن سرپوشیده همچون مرکز نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی ارتقا داده شود؛ پیرو این هماهنگی‌ها و اقدامات، برای نخستین بار ۶ سایت مخابراتی در برخی نقاط حرم مطهر از جمله نقاره‌خانه و مسجد گوهرشاد فعال شد که با رونمایی این سایت‌ها، شاهد افزایش ظرفیت سرویس دهی به زائران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شرکت همراه اول در رواق‌های زیر سطحی دارالحجه، دارالشفا و مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی و شرکت ایرانسل نیز در رواق دارالرحمه، نصب سایت‌های داخلی خود را آغاز کرده‌اند که با تکمیل این طرح‌ها نیز، پوشش‌دهی تلفن‌های همراه در این رواق‌ها ارتقا خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.