مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان با اشاره به ذخیره‌سازی گوشت مرغ مورد نیاز استان، از پیگیری برای واردات گوشت گرم به لرستان خبر داد.

علی حسن فرج زاده در سخنانی با اشاره به تأمین، ذخیره سازی و توزیع نهاده‌های دامی و فرآورده‌های پروتئینی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: نهاد‌های دامی شامل ذرت، کنجاله سویا و جو است، فرآورده‌های پروتئینی نیز شامل گوشت قرمز و مرغ منجمد است.

واردات ۳۷ هزار تن جو به لرستان

وی با بیان اینکه این نهاده‌ها و فرآورده‌ها یا در داخل و یا از طریق واردات به کشور، تأمین می‌شوند، عنوان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، امسال ۷۰ هزار تن ذرت وارد استان کرده‌ایم که از این میزان نزدیک به ۵۰ هزار تن بین دامداران، مرغداران و کارخانجات خوراک دام توزیع کرده‌ایم و مابقی آن نیز در استان ذخیره سازی شده تا بر اساس نیاز در استان توزیع شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام لرستان، ادامه داد: همچنین امسال ۲۸ هزار تن کنجاله سویا وارد استان شده که از این میزان ۲۲ هزار تن توزیع شده و حداقل شش هزار تن نیز موجودی کنجاله سویا در استان داریم.

فرج زاده با تاکید بر اینکه همچنین امسال نزدیک به ۳۷ هزار تن جو وارد استان شده است، گفت: از این میزان ۱۷ هزار تن توزیع شده و الان موجودی انبار حداقل ۲۰ هزار تن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.