آمادگی خوی برای استقبال از نوروز

شهردار خوی گفت: ستاد نوروزی شهرداری در قالب برنامه‌های مختلف، ایجاد فضای مناسب بهاری و نوروز را در دستور کار قرار داده است.

شهردار خوی روز دوشنبه  در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح استقبال از بهار گفت: ستاد نوروزی شهرداری در قالب برنامه‌های مختلف، ایجاد فضای مناسب بهاری و نوروز را در دستور کار قرار داده است.

حسن نصراله پور اظهار کرد: روز‌های پایانی سال جاری را در حالی سپری می‌کنیم که ایام پر تنش زلزله در ماه‌های گذشته را تجربه کردیم و در جهت خدمات رسانی شهرداری به مردم اقدامات در این مدت استمرار داشت و اینک آماده استقبال از بهار می‌شویم.

وی با بیان اینکه ستاد نوروزی شهرداری خوی برای تدوین برنامه‌ها تشکیل شد، افزود: پاکسازی معابر، برداشت نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های شهر و اماکن خالی، تعطیلی حفاری معابر از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین و عدم صدور مجوز حفاری در این مدت، ساماندهی نهر پارچی بعنوان یکی از معضلات چند سال اخیر از جمله اقدامات ستاد است.

نصراله پور اضافه کرد: اجرای لکه گیری آسفالت معابر، طرح نگهداشت شهری برای تنظیف نواحی پنجگانه معاونت خدمات شهری، آماده سازی و کاشت نهال در فضا‌های سبز و گلکاری میادین و معابر با گل‌های متنوع فصلی، نهال و درختچه و انواع گل، توزیع نهال رایگان به مناسبت هفته طبیعت و منابع طبیعی، برگزاری مراسم روز درختکاری در داغ باغی (باغ دلگشا) از جمله دیگر اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار است.

وی گفت: آماده سازی اِلمان‌ها و برپایی سفره‌های هفت سین جدید و بهسازی اِلمان‌های شهری در سطح شهر، طراحی و آماده سازی نصب بنر‌های ویژه نوروز در سازه‌های بزرگ شهری، طراحی و نصب نقشه گردشگری شهر خوی در ورودی‌ها، پایانه شهید درستی و برخی از میادین، اجرای برنامه تکم چی و قوپوز نوازی بعنوان مهمترین رسوم سنتی و آیین‌های قدیمی و بومی، توزیع اقلام تبلیغاتی و متنوع برای معرفی خوی در اماکن اقامتی، پایانه، برنامه ریزی برای ساماندهی و اجرای مراسم پنجشنبه آخر سال، برنامه ریزی برای برنامه روز طبیعت و توزیع اقلام ویژه برای شهروندان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده شهرداری برای نوروز است.

نصراله پور ادامه داد: آذین بندی میادین، اماکن و معابر، رنگ آمیزی جداول، رفوژ میانی بلوارها، بازدید مستمر سرویس‌های بهداشتی عمومی پارک‌ها و فضا‌های سبز، آماده سازی برخی از پارک‌های سطح شهر برای ایجاد کمپینگ مسافرین نوروزی، تنظیف جوی‌های آب، ایجاد فضای مناسب تبلیغی در پایانه شهید درستی، نصب بنر‌ها و نقشه گردشگری به همراه معرفی مراکز اقامتی و تفریحی خوی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های سنتی خوی در پایانه به دلیل حجم مسافرین نوروزی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شهرداری برای استقبال از بهار و عید نوروز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.