رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران گفت: یکی از دلایل پیشرفت، آینده‌نگری و نبود قطعیت‌ها است.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراسم رونمایی از سامانه رزومه اساتید، مدرسان و محققان «سرآمد» و سامانه یکپارچه وب سایت‌های معاونت‌های درمان و غذا و دارو، دانشکده‌های بهداشت، توانبخشی، پیراپزشکی و پزشکی، بیمارستان‌های فارابی، شریعتی و مرکز قلب و همچنین پژوهشکده قلب و عروق، با اشاره به سیر تحول جهان از عصر غارنشینی تا عصر کشاورزی، صنعتی، اطلاعات و پست مدرن گفت: در جهانی که سرعت تغییرات بسیار است لازم است هوشمندانه تحولات را رصد کنیم و همگام با تغییرات پیش برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به از بین رفتن کسب و کار‌هایی که همگام با تکنولوژی پیش نرفتند گفت: در این جهان هیچ امری ثابت نیست و یکی از دلایل پیشرفت، آینده نگری و نبود قطعیت هاست. در این راستا اگر روش‌های سنتی با فناوری‌های روز همراه نشوند محکوم به نابودی هستند.

قناعتی یکی از دلایل روند شتابان تحولات را تاثیر رسانه‌ها دانست و گفت: سرعت تحولات جهان، سبب از میان برداشته شدن مرز‌های جغرافیایی شده و درحال حاضر توئیتر یک کشور مجازی ۲ میلیارد نفری را از ملیت‌های مختلف ایجاد کرده است؛ بنابراین درجهانی که عوامل مخدوش کننده بسیاری وجود دارد رسانه‌ها نقش و اهمیت بسزایی دارند.
رئیس دانشگاه بر انتشار اخبار موفقیت‌های دانشگاه تاکید کرد و گفت: اگر نتوانیم دستاورد‌ها و کار‌های بزرگی که در دانشگاه انجام می‌شود را بین خانواده دانشگاه و جامعه منتشر کنیم پیشرفتی حاصل نمی‌شود. چراکه انتشار بسیاری از این پیشرفت‌ها منجر به هم افزایی و سرعت بخشیدن به کار‌های جدید می‌شود.

قناعتی یکی از کارکرد‌های رسانه را ارتقای رتبه دانشگاه در نظام‌های رتبه بندی دانست و گفت: افزون بر این رسانه کارکرد آموزشی دارد و می‌تواند نگرش و ذائقه مردم را نسبت به حمایت و توسعه فعالیت‌های علمی، هنجار‌های جامعه و اخلاقیات تقویت کند.

 قناعتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران را سرآمد دانشگاه‌های کشور و برنامه ها، محصولات و علم نافع آن را در کشور بی نظیر خواند و گفت: خدمت شما در این مجموعه و افرادی که تربیت می‌کنید مفید و جزو بهترین‌ها است. وظیفه یکایک ماست که روند پیشرفت دانشگاه را ادامه دهیم و وظایف خود را به صورت کیفی و سریع به انجام برسانیم و پیام آن را به جامعه منتقل کنیم که این بخش برعهده روابط عمومی‌ها و رسانه هاست.

قناعتی در پایان سخنان خود با قدردانی از دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی و با اشاره به پیشینه فعالیت او در توسعه شبکه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: سامانه‌هایی که رونمایی شد را به عنوان نسخه نهایی درنظر نگیرید و برای ارتقای آن هر روز تلاش کنید مانند جهان که هر لحظه رو به نو شدن است.

منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار