آمار نشریات چارک‌دار بر اساس ضرایب تأثیر آن‌ها در سال ۱۳۹۹ اعلام شد.

سید احمد فاضل زاده، رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، گفت: در راستای ماموریت مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با بررسی  سه میلیون و سه هزار و ۸۷۵ استناد از ۸۰ هزار و ۶۳۸ مقاله انتشاریافته در سال ۱۳۹۹ در سه هزار و ۸۲۰ نشریه نمایه‌شده توسط ISC برای ۲۰۲ هزار و ۱۲۴ مقاله انتشار یافته در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در نشریات نمایه شده در ISC، ضریب تأثیر ۱۳۹۹ (۲۰۲۰) تعیین شده است.

فاضل‌زاده اظهار کرد: بر اساس این ضرایب تأثیر، یک هزار و ۶۲۹ نشریه چارک‌­بندی شده است. این نتایج بر روی سایت http://jcr.isc.ac اعلام شده است.

وی افزود: با تلاش بیشتر و بهبود سامانه‌ها و همکاری روزافزون نشریات، شاهد اعلام ضریب‌تاثیر سال ۱۴۰۰ حداکثر تا انتهای تابستان ۱۴۰۲ و سپس ضریب تاثیر سال ۱۴۰۱ تا اسفند سال ۱۴۰۲ باشیم.

رئیس ISC گفت: دقت ضرایب تأثیر نشریات به دقت نویسندگان و سایر نشریات در ارائه مراجع مقالات مطابق استانداردها، بستگی دارد و مقالات فارسی که به صورت لاتین ارجاع می‌شوند، باید به همراه عبارت «In Persian» باشد. هرگونه خطا در مراجع مقالات نشریات، احتمال خطا را در ضریب تأثیر افزایش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.