معاون اوقاف و امور خیریه لرستان از ثبت ۴۰ وقف طی امسال در استان خبر داد و گفت: این تعداد وقف جدید بیشتر در حوزه موقوفات انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه است.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان  از ثبت ۴۰ وقف طی امسال در استان خبر داد و گفت: این تعداد وقف طی سال‌جاری در شهرستان‌های مختلف استان انجام و ثبت سامانه شده است.

او افزود: از این تعداد وقف که امسال در لرستان ثبت شده است، هفت مورد آن در دلفان و ۱۰ مورد آن در الیگودرز بوده است و مابقی شهرستان‌ها نیز هر کدام تعدادی وقف داشته‌اند.

عباس‌زاده با بیان اینکه این تعداد وقف جدید بیشتر در حوزه موقوفات انتفاعی و شامل مسجد و حسینیه است، ادامه داد: سهمیه وقف لرستان برای سال ۱۴۰۱ ثبت ۵۰ وقف بوده است که امید است مابقی این سهمیه نیز تکمیل شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه لرستان اولویت‌های وقف در لرستان را وقف در حوزه قرآن، کمک به زوج‌های نابارور و فرزندآوری، ازدواج جوانان و همچنین کمک به بیماران صعب‌العلاج دانست و اظهار کرد: امید است با فرهنگ‌سازی اصحاب رسانه در رابطه با اهمیت وقف شاهد ثبت وقف‎های جدیدی در استان از سوی خیرین و نیکوکاران و واقفان باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.