نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

عشایر در تولید و وفاداری به نظام نمونه هستند

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی گفت: عشایر جزو تولیدکنندگان کشور هستند که‌ نقش آنها در بحران های کاهش تولید بسیار دارای اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان با اشاره به اینکه عشایر مولد هستند و مصرف کننده صرف نیستند، باعث افتخار نظام است، ادامه داد: عشایر غیور استان در جبهه های دوران دفاع مقدس نقش قابل توجهی داشتند.

امام‌جمعه سمنان یادآور شد: سخت کوشی، پرکاری، استقامت در برابر مشکلات، وفاداری به انقلاب، نظام و رهبری، کم توقع و قانع بودن، از جمله ویژگی های بارز عشایر است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان هم با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار شهید عشایر کشور و ۲۸۱ شهید عشایر استان، گفت: صادق ترین، با وفاترین، صمیمی ترین و مقاوم ترین اقشار جامعه، عشایر بزرگوار هستند.

سردار حمید دامغانی افزود: عشایر را می توان افسران و سربازان اصلی خط مقدم نبرد در جبهه های اقتصادی کشور در برابر هجمه های همه جانبه دشمنان دانست.

همایش تکریم از شبانان و گله داران عشایر استان سمنان با حضور سردار سید ضیاء الدین حزنی دبیر قرارگاه‌ محرومیت‌زدایی کشور و جمعی از مدیران استان و شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، یک و هفت صدم درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.