نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد محبوبیت نامزد جناح مخالف موسوم به اتحاد ملی از رئیس جمهور فعلی ترکیه پیشی گرفته است.

در بحبوحه بحث‌های انتخاباتی داغ در ترکیه، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد بلوک ائتلاف مخالف متشکل از شش حزب در حال افزایش قدرت و محبوبیت در برابر دولت فعلی است.

به گزارش یورو نیوز، بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده توسط چهار شرکت مختلف، کمال قلیچدار اوغلو، نامزد ریاست جمهوری جناح مخالف موسوم به اتحاد ملی از رجب طیب اردوغان، باسابقه‌ترین رهبر تاریخ این کشور پیشی گرفته است.

بر اساس نظرسنجی‌ها، رقیب اردوغان با جذب بیش از ۵۰ درصد حمایت رای‌دهندگان در رقابت پیشرو است در حالی که حمایت از رئیس جمهور فعلی به طور متوسط ۴۴ درصد است.

گفتنی است، مردم ترکیه روز ۱۴ ماه مه رای خود را برای انتخاب رئیس جمهور جدید و اعضای پارلمان به صندوق خواهند انداخت. در حال حاضر شش نفر نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند. اگر هیچ یک از نامزد‌ها بیش از ۵۰ درصد آرا را در دور اول کسب نکند، دور دوم بین دو رقیب برتر در ۲۸ مه برگزار خواهد شد.

برخی می‌گویند زلزله ترکیه و روند کند امدادرسانی به مردم تا حدی بر محبوبیت اردوغان تاثیر گذاشته است و او دیگر نمی‌تواند به حمایت مردم به خصوص در جنوب شرق ترکیه تکیه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار