بارش‌های شدید و وقوع سیل در ترکیه تاکنون جان یازده نفر را گرفته است.

زلزله مهیب ترکیه در ششم فوریه با قدرت ۷.۸ ریشتر با بیش از ۵۰ هزار کشته همراه بود. با این حال، با توجه به حجم گسترده ویرانی‌ها تاکنون بسیاری از اجساد هنوز زیر آوار باقی مانده و آوارگان در چادر زندگی می‌کنند و مشکل اسکان آن‌ها حل نشده است. این در حالی است که شرایط آب و هوایی در حال گرفتن قربانیان بیشتر در این کشور است.

به گزارش الجزیره، مقامات ترکیه اعلام کردند وقوع باران‌های سیل آسا در دو منطقه از کشور که تحت تاثیر زمین لرزه مهیب ماه فوریه قرار داشتند باعث جان باختن ۱۱ تن تاکنون شده است. این در حالی است که بسیاری از افراد بی خانمان به دلیل زلزله اکنون در چادر‌ها اسکان داشته و سیل جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

گزارش‌های اولیه از مفقود شدن شماری از مردم در پی سیل امروز حکایت داشته و مقامات می‌گویند احتمال افزایش شمار جان باختگان به دلیل شرایط نامساعد مناطق زلزله زده وجود دارد.

فرماندار یکی از مناطق می‌گوید یک نفر در شهر توت در جنوب شرقی آدیامان پس از آنکه سیل یک کانتینر را واژگون و با خود برد، جان خود را از دست داد. همچنین دو آتش نشان که در حال امدادرسانی به مردم بودند اکنون در لیست مفقودین هستند.

مقامات محلی در حال تخلیه زلزله زدگان اسکان داده شده در مناطق پرخطر هستند، زیرا بیم آن می‌رود شدت بارش‌ها باعث وارد آمدن آسیب‌های بیشتر شود. تصاویر تلویزیونی حاکی از جاری شدن سیل در خیابان‌هاست به طوری که سیل ماشین‌ها را با خود می‌برد.

زمین لرزه مهیب ترکیه تاکنون ۵۲ هزار کشته در این کشور و شمال سوریه بر جای گذاشته است که بیشتر قربانیان مربوط به جنوب ترکیه است. در این حادثه بیش از ۲۰۰ هزار خانه ویران یا به طور جدی آسیب دیدند و میلیون‌ها نفر در پی آن آواره شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۱۸ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
ما همه از خدا هستیم و به خدا بر میگردیم
وقت رفتن که بشه باید بری
سیل و زلزله و...
اگه وقت رفتنت نباشه بهت کاری نمیکنه
بدون اراده خدا برگی از درخت نمیوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام.شعار نماز جمعه این هفته،مرگ بر سایپا و ایران خودروی دلال،محتکر،گرانفروش ده برابری،انحصاری که باعث کشته و معلول شدن دههاهزار ایرانی هم وطن در سال با خودروهای حلبی تولیدیشان هست.
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
این همه بلاومصیبت به خاطرظلم‌به مردم‌عراق وسوریه اس اگه ازداعش حمایت نمیکردوبه عراق وسوریه نفوذ نکرده بوداین همه زن ومردوکودک بی گناه راقتل عام کردن وسربریدن خدابه جزاتون رسوند شماراکشوری که یعنی مسلمون هست همچین ول میگردن‌ وفحشاوزنارارواج میدی تودنیابافیلم هاتون یکم توبه کنیدودست ازگناه بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
کرونا خسته شد از کشتن مردم.سپرد دست زلزله، زلزله هم دید خوب نمیتونه بکشه سپرد به سیل تا برنامه بعدی خدا نگهدار
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
خدایا خداوندا
ببخش بیامرز هدایت کن شفا بده دلها رو رحم کن اراده ای برای توبه بندگانت بفرست از گستاخی وبیپروایی در مقابل دستورات خدا وپیامبر وقران وعترت واهلبیت وپدر مادرهای خوب وصالحالمومنین نجات بده همه بندگانت رو خدایا خداوندا بخاطر گناهانی که همه بندگانت کردیم ببخش ببخش ببخش رحم کن رحم کن اگر رحم نمیکردی بخاطر گناهانمون موجود زنده ای روی زمین باقی نمیگذاشتی اینها هم برای ازمایش وعبرت گرفتن همه بندگانتذهست الهی همه اینها بلایای طبیعی باعث عبرت وهدایت همه ما بندگانت باشد انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۳ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
مریم خانوم شما بهتون وحی نازل شده ؟؟؟
چه ربطی تمام مناطقی که زلزله اومده مناطق مسلمون و ادم های با اعتقادی هستن اگر قراربود بخاطر این حرف ها زلزله بیاد تو استانبول میومد.
درضمن ایران خودمون یادتون رفت سیل چند نفر رو کشت دروازه قرآن شیراز رو یادتون رفت ؟؟؟!!
تا کی کج اندیشی و کج فهمی بد دیگران رو خواستن اندکی تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
خدایا تو قدرتمندی و توانا
ما ضعیفیم و ناتوان
گناھانمان را ببخش و بیامرز کہ تو خدای ارحم الراحمینی
رحم کن بر بندگان ناتوانت ای پروردگار بی ھمتای مھربان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
مردم ترکیه باید از خواب غفلت بیدار شن چون دولتهاشون بخاطر جاهلیت شون هر بلایی و برسرشون میارن
سد بستن بر اب دجله و فرات ب شیوه یزید و شمر بر روی مردم عراق و سوریه و حتی مردم ایران ( رود ارس)
کمک ب داعش در جنگ سوریه
غارت دستگاههای کارخانجات سوریه توسط ایادی داعشی ش بخصوص دستگاهها پوشاک حلب
پروژه سازی نمایش اغراق امیز اغتشاشات داخلی ایران از شبکه هاش از صبح تاشب همراه با نمایش سواحل امن ترکیه نزدیک جام جهانی برای توریست گریزی از ایران و توریست پذیری ب سوی خودش

واقعا ایناظلم نیست؟؟؟
ظلم مگه باید دم و شاخ داشته باشه باور داشته باشیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
خدا رحمت کنه:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
خدا از حکمت وقوع این همه بلا تو اون مناطق میدونه.
آخرین اخبار