رسیدگی به شکایات احتمالی زائران هتل‌های مشهد با هدف میزبانی شایسته ظرف ۳۰دقیقه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 محمود مادرشاهیان رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۲ ماه گذشته در حال حاضر جامعه هتلداران خراسان رضوی با دارا بودن ۲۷ بازرس فعال و حضور تمام وقت نیروی مستقر در قرارگاه خدمات سفر پای کار نظارت و کنترل روند میزبانی در این بخش از اقامت هستند. شکایات احتمالی از هتل‌های مشهد ظرف ۳۰ دقیقه رسیدگی می‌شود

او  افزود:به همین علت هر گونه شکایت واصله در حوزه هتل‌ها در کمتر از نیم ساعت رسیدگی می‌شود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی ادامه داد :آخرین تعداد هتل‌های خدمت رسان در استان در ایام نوروز ۲۶۱ هتل با ۷۰ هزار نفر ظرفیت میزبان زائران و مسافران هستند.

مادر شاهیان با بیان اینکه درحال حاضر  ۹۰ درصد هتل‌های خراسان رضوی دارای گواهینامه استاندارد خدمات گردشگری هستند بیان کرد :سایر ۱۰ درصد هتل‌های دیگر نیز در حال انجام دادن  مراحل ارزیابی کیفیت خدمات به منظور جهت دریافت گواهینامه هستند.

او با اشاره به اینکه در مشهد مقدس بیشترین تعداد و تنوع در واحد‌های اقامتی را داریم  تصریح کرد:علاوه بر این، ساخت و ایجاد بخش عمده واحد‌های اقامتی و هتل‌ها در سال‌های اخیر باعث شده، بیشتر هتل‌ها نوساز و با تجهیزات جدید و به روز باشد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی تاکید کرد:این موضوع امکان برای میهمان و زائر امام رضا (ع) ایجاد می‌کند که بتواند، واحد اقامتی متناسب با شرایط خودرا بر اساس سلیقه، شرایط خانواده و توان مالی انتخاب کند؛ همچنین با توجه به تعداد بالای هتلها، واحد‌ها برای جذب میهمان، اقدام به ارائه بهترین خدمات می‌کنند و در ارائه خدمات با کیفیت به زائرین رقابت دارند.

مادر شاهیان اظهار کرد: به این ترتیب در مشهد بالاترین سطح کیفیت خدمات و همینطور پایین‌ترین میانگین قیمت را داریم.

او در خصوص چالش‌های صنعت هتلداری در خراسان رضوی افزود: متاسفانه به علت برخی مشکلات اقتصادی موجود، فعالان صنعت هتلداری استان به رغم صد‌ها هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده در این بخش و حجم اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده در این حوزه، با مشکلات متعددی از جمله افزایش قابل توجه هزینه‌های جاری، حامل‌های انرژی، قیمت تمام شده و ضعف در حوزه قوانین و مقررات و همچنین تعدد حوزه‌های نظارتی رو به رو هستند.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی  ادامه داد:با وجود تمام مسائل و مشکلات موجود هتلداران با تلاش فراوان و با علاقه به ارائه خدمات به زائران حضرت ثامن الحجج (ع) می‌پردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.