رئیس کمیسیون اصل ۹۰:

تلاش دشمن برای کمرنگ جلوه دادن خدمات جمهوری اسلامی

برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان خدمت جهادی بسیار مهم است و ملت باید این خدمت را درک کنند و پای مردم برای حل مسائل شهر و روستا در کنار مسئولان باید باز شود.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دشمن در تلاش است با ایجاد حس نا امیدی در مردم خدمات جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه دهد.

او افزود: امروز دشمن در تلاش است با ایجاد حس نا امیدی در مردم خدمات جمهوری اسلامی را کمرنگ جلوه دهد.

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدمت به مردم و توسعه فضای سبز از وظایف شهرداری ها است.

پژمانفر بیان کرد: همچنین امروز بار سنگین فرهنگ و موضوعات فرهنگی نیز بر عهده شهرداری ها است که البته در این حوزه با چالش‌هایی مواجه هستیم و گاهی بیشتر از وظایف از شهرداری ها توقع شده و گاهی نیز این نهاد مردمی به وظایف خود عمل نکرده است.

او تصریح کرد: تصویب قانون درآمد پایدار شهرداری و دهیاری ها مرداد  امسال در مجلس شورای اسلامی تصویب و ابلاغ شده و باید این قانون ملاک عمل باشد.

رئیس کمیسیون اصل ٩٠ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح افزایش درآمد شهرداری های کوچک از محل ارزش افزوده نیز در اولویت مجلس شورای اسلامی است.

پژمانفر اظهار کرد: طرح مدیریت یکپارچه شهری و روستایی نیز در خانه ملت در دست بررسی است و حدود ١٧ دستگاه زیر مجموعه مدیریت یکپارچه شهری قرار گرفته اند.

امسال بازارچه مرزی دوغارون به مدت ١٠ سال تحویل سازمان همیاری شد

محمدرضا تازیکی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: امسال بازارچه مرزی دوغارون به مدت ١٠ سال تحویل سازمان همیاری شد که ١٣٠ مغازه تجاری با ایجاد فضا برای اشتغال ٩٠٠ نفر در این بازارچه بهره برداری خواهد شد.

او افزود: دفاتر بازرگانی سازمان در چند کشور فعال است و اقتصاد استان را به خارج از مرزها می بریم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی ادامه داد: احیای بزرگترین کارخانه ژلاتین کشور که به مدت ١٠ سال متوقف شده است نیز به این سازمان واگذار شده که تا خرداد سال آینده در مدار تولید قرار می گیرد.

تازیکی بیان کرد: امسال سازمان همیاری اتفاقات خوبی رقم زده و سود کسب شده توسط سازمان ١١١ میلیارد تومان بوده که رشد چهار برابری نسبت به سال گذشته دارد.

او تصریح کرد: امسال نیمی از سود سهام سازمان تقدیم شهرداران شد و ٢٠ واحد تجاری و ٧٠ دستگاه خودروی خدماتی از این محل امروز به شهرداری‌ها واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی تاکید کرد: سال آینده کمک و حمایت‌های بیشتری به شهرداری ها داشته باشیم.

شهرداران و مدیریت شهری واسطه بین مردم و دولت هستند

موسی الرضا حاجی بگلو رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این همایش گقت: شهرداران و مدیریت شهری واسطه بین مردم و دولت هستند و عملکرد آنها نقش مهمی در رضایت شهروندان دارد.

او افزود: متاسفانه در خراسان رضوی شهرداران و مدیران قدرت تصمیم‌گیری ندارند.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بازخواست هر روزه مجموعه نظارتی این جرات را از مدیران گرفته است.

حاجی بگلو بیان کرد: سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی اقدامات حمایتی خوبی از شهرداری ها دارد که قابل تقدیر است.
امنیت شغلی و معیشت از مهمترین دغدغه های شهرداران است

اباالفضل حق پناه شهردار قوچان نیز در این همایش امنیت شغلی و معیشت را از مهمترین دغدغه های شهرداران بیان کرد.

او افزود: وزارت کشور حمایت همه جانبه از شهرداران دارد که قابل تقدیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.