رئیس جمهور لهستان از ارسال ۴ فروند میگ ۲۹ به اوکراین خبر داد.

آندری دودا، رئیس جمهور لهستان امروز پنجشنبه اعلام کرد که کشورش چهار فروند میگ ۲۹ را به اوکراین می‌فرستد و اولین متحد ناتو خواهد بود که جت‌های جنگنده را به کی یف تحویل می‌دهد.

دودا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ظرف چند روز آینده، تا آنجا که من به یاد دارم، چهار فروند هواپیما را در شرایط کامل به اوکراین تحویل خواهیم داد.

وی افزود: مابقی در حال آماده سازی و سرویس دهی هستند.

اوکراین به طور مداوم برای کمک به نیرو‌های خود در جنگ علیه روسیه خواستار جت‌های جنگنده بوده است، اما اکثر متحدان اصرار داشتند که زمان آن نیست که چنین کمک‌هایی را حداقل در حال حاضر به کی یف برسانند.

طی هفته‌های اخیر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به صراحت ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین را رد کرده است. اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان نیز همانند واشنگتن مخالف ارسال جنگنده به کی یف است. با این حال، برخی کشور‌های اروپایی به مقامات این کشور وعده داده اند تسلیحات لازم را به اوکراین ارسال کنند.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین هم گفته بود به طور قطع یقین دارد کشور‌های غربی جت‌های جنگنده برای مقابله با تجاوز روسیه به خاکمان را در اختیارشان قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۱:۴۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
هر کشور اروپایی اسقاط ها و سلویچ هایش را روانه اکراین میکند. لهستان آشغال هواپیماهایش را به اکراین فرستاد. اصل اف 16 بود که نفرستاد.
آخرین اخبار