روسیه از سکوت رسانه‌های غربی در قبال خشونت ارتش اوکراین انتقاد کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت رسانه های غربی در برابر خشونت ارتش و مقامات اوکراینی سکوت می‌کنند.

گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر ژنو سازمان ملل متحد طی سخنانی در میزگردی که در ژنو در حاشیه پنجاه و دومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد (HRC) درباره نقض هنجار‌ها و اصول جنگ توسط نیرو‌های مسلح اوکراین و گروه‌های نظامی اوکراین برگزار شد، خاطرنشان کرد: به عمد و بزدلانه رسانه‌های غربی و مکانیسم‌های بین‌المللی حقوق بشر سکوت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، گاتیلوف گفت: شما در مورد این جنایات نه از سخنرانی‌های اروپایی ها، آمریکایی‌ها و ماهواره‌های آنها، از جمله در شورای حقوق بشر سازمان ملل، و یا از OHCHR و کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی در اوکراین، چیزی نخواهید شنید.

این دیپلمات روسی ادامه داد: آن‌ها ترجیح می‌دهند ظلم حیوانی و بی وجدان بودن ارتش و مقامات اوکراینی، انتقام‌های غیرانسانی علیه مردم غیرنظامی بی دفاع و اسیران جنگی غیرمسلح و مجروح و استفاده از روش‌های جنگی ممنوع را نادیده بگیرند.

گاتیلوف یادآور شد که تشکل‌های مسلح اوکراین همچنان به گلوله باران گسترده شهر‌های دونباس با استفاده از سامانه‌های توپخانه‌ای که غرب ارائه می‌کند، ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: در عین حال، "یک تکنیک مورد علاقه ارتش کی یف این است که تجهیزات نظامی و جنگنده‌های خود را در مدارس، بیمارستان‌ها و سایر تاسیسات زیربنایی غیرنظامی قرار دهد.

دیپلمات روسی گفت که در چارچوب "سکوت غیرمجاز از سوی مکانیسم‌های بین المللی حقوق بشر، محافل سیاسی غربی، رسانه‌های به اصطلاح مستقل" توجه به اقدامات جنایتکارانه کی یف در حاشیه جلسات شورای حقوق بشر اهمیت بیشتری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱
اوکراین ارتش نداره مزدور داره والا ارتشیاش میدونن جنگ زیر سر کیه
آخرین اخبار