دادگاه ایالت جورجیا از افشای فایل صوتی رئیس جمهور پیشین آمریکا و تلاش وی برای مداخله در انتخابات خبر داد.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا همچنان یکی از جنجالی‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور محسوب می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت پس از شکست از بایدن از پذیرش نتایج امتناع کرده و کوشید در ایالت جمهوریخواه جورجیا که بایدن پیروز شده بود، نتیجه انتخابات را لغو کند. همین موضوع باعث تشکیل پرونده در دادگاه ایالتی به منظور رسیدگی به اتهام ترامپ برای مداخله در انتخابات شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیات منصفه شهر آتالانتا در ایالت جورجیا که در حال بررسی اتهام مداخله ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است، از شنیدن تماس تلفنی ضبط شده‌ای خبر داد که وی با رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالتی جورجیا انجام داده بود و در آن به دنبال تغییر نتیجه پیروزی بایدن بود.

این فایل صوتی که پیشتر از وجود آن خبری منتشر نشده بود برای ۲۳ نفر از هیات منصفه دادگاه عالی ایالت جورجیا پخش شد. دیوید رالستون، رئیس وقت مجلس نمایندگان جورجیا در دسامبر ۲۰۲۰ به رسانه‌ها گفته بود ترامپ طی تماس تلفنی از وی خواسته بود تا جلسه ویژه‌ای را در مجلس ایالتی برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری جورجیا تشکیل دهد.

با این حال، رالستون در این تماس تلفنی بدون دادن وعده به ترامپ می‌گوید وی هر اقدامی را که در توانش باشد و مناسب تشخیص دهد انجام خواهد داد.

رالستون و دیگر رهبران قانونگذار ایالتی هیچ وقت جلسه ویژه‌ای را که ترامپ درخواست کرده بود برگزار نکردند و رئیس مجلس جورجیا نیز در ژوئیه ۲۰۲۲ در این باره در برابر هیات منصفه شهادت داد. گرچه در نهایت رالستون چهار ماه بعد و در ماه نوامبر درگذشت.

مقامات ایالتی می‌گویند اقدام ترامپ تلاشی برای ساقط کردن نتیجه انتخابات بوده و به همین دلیل پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است. نتایج یافته‌های هیات منصفه ایالت جورجیا که از زمان افشای گزارش نهایی در ماه ژانویه همچنان مسکوت مانده بود، این توانایی را دارد که به طور بالقوه مبنایی برای پیگرد قانونی ترامپ و همکارانش به دلیل تلاش برای تغییر در نتایج انتخاباتی که با پیروزی بایدن همراه بود، بشود.

ایالت جورجیا یکی از ایالت‌هایی است که به طور سنتی جمهوریخواه به حساب می‌آید، ولی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ به جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ رای داد. همین موضوع باعث شد ترامپ بکوشد شائبه تقلب در انتخابات را مطرح کرده و با فشار به مقامات جمهوریخواه این ایالت، نتایج صندوق‌های رای را بازگرداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار