به دنبال تعطیلی دومین بانک بزرگ آمریکا، رئیس جمهور سابق و نامزدهای جمهوریخواه انتخابات آتی به انتقاد از دولت کنونی پرداختند.

سه نامزد جمهوریخواه در انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا به ورشکستگی در «سیلیکون ولی» منطقه اقتصادی مهم آمریکا، واکنش نشان دادند. دومین بانک بزرگ آمریکا به نام «سیگنچر نیویورک» نیز تعطیل شد و همین باعث انتقاد این نامزد‌های انتخاباتی شده است.

به گزارش فاکس نیوز، ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، «سیاست‌های ضد آمریکایی» دولت بایدن را مقصر دانست و دو نامزد دیگر یعنی «نیکی هیلی» سفیر سابق سازمان ملل و «ویوک راماسوامی» کارآفرین، مخالفت خود را با کمک مالی احتمالی مالیات دهندگان ابراز کردند.

بانک سیلیکون، ولی هم که شانزدهمین بانک بزرگ در آمریکاست هفته گذشته ورشکسته شد و اکنون تحت کنترل مقررات فدرال است. شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) تنها سپرده‌های تا سقف ۲۵۰ هزار دلار را بیمه می‌کند و برخی از سرمایه‌گذاران می‌گویند که کمک مالی دولت برای حمایت از سپرده‌گذاران ضروری است.

«استیون چونگ» سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ به فاکس نیوز گفت: «دموکرات‌های مهارنشدنی و دولت بایدن به طرز رقت‌انگیزی تلاش کرده‌اند تا با دروغ‌های ناامیدکننده‌ای مانند بالن‌های حزب کمونیست چین خروج قطار از ریل در فلسطین شرقی و اکنون فروپاشی سیلیکون ولی، همه چیز را به گردن ترامپ بیاندازند. این تلاشی غم‌انگیز برای به خطر انداختن مردم برای فرار از مسئولیت است. واقعیت این است که بایدن ریاست اقتصادی فاجعه‌باری را داشته، آمریکایی‌ها را به طور روزانه ویران کرده است و با سیاست‌های ضدآمریکایی خود باعث بدبختی سراسری شده است.»

نیکی هیلی هم اعلام کرد که احتمال کمک مالی شرکت‌های بزرگ و مالیات دهنده باید از روی میز حذف شود و افزود: «سرمایه‌گذاران خصوصی می‌توانند بانک و دارایی‌های آن را خریداری کنند. این مسئولیت مالیات دهندگان آمریکایی نیست که وارد عمل شوند. دوران کمک‌های مالی بزرگ دولت‌ها و شرکت‌ها باید پایان یابد.».

اما در مقابل «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری گفت که دولت فدرال به سیلیکون، ولی کمک نمی‌کند، اما به تلاش برای پاسخگویی به نیاز‌های سپرده‌گذارانی که پس از سقوط بانک در هفته گذشته میلیون‌ها ضرر می‌کنند، کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار