رئیس‌جمهور چین ۲۹ اسفند به روسیه خواهد رفت

کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس‌جمهور چین در سفری رسمی طی روز‌های ۲۹ اسفند تا دوم فروردین به مسکو سفر خواهد کرد.

کاخ کرملین اعلام کرد که شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سفری رسمی و بنا به دعوت ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود طی روز‌های ۲۰ تا ۲۲ مارس (۲۹ اسفند تا دوم فروردین) به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش از اسپوتنیک، در بیانیه کاخ کرملین درباره این سفر آمده است: در جریان این سفر، رهبران دو کشور درباره توسعه مشارکت جامع و تعاملات استراتژیک بین روسیه و چین گفتگو خواهند کرد.

در این بیانیه اعلام شده که رهبران دو کشور همچنین درباره تعمیق همکاری‌های روسی- چینی در صحنه بین‌المللی تبادل نظر خواهند داشت.

همچنین در سفر رئیس جمهوری چین به روسیه، تعدادی از اسناد مهم دوجانبه بین دو کشور به امضا خواهد رسید.

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این سفر اعلام کرد چین به موضع عینی خود در مورد اوکراین پایبند بوده و نقش سازنده‌ای در پیشبرد مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف خواهد داشت.

پیش از این وزارت خارجه چین از طرح ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرد.

چین در این طرح بر آغاز گفتگو‌های صلح میان مسکو و کی‌یف، آتش‌بس، پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه، اتخاذ تدابیری برای تضمین امنیت تاسیسات هسته‌ای، ایجاد گذرگاه‌های بشردوستانه برای خروج غیرنظامیان و گام‌هایی در راستای تضمین صادرات غلات تاکید کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار