در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شبیه سازی نزدیک عروسک موچولو به کودکان سندرم داون

عروسک گردان موچولو اولین عروسک سندرم داون جهان گفت:در طراحی این عروسک تلاش برای شبیه سازی هر چه نزدیک‌تر به افراد سندرم شده است.

شکوفه عزیزی عروسک گردان موچولو اولین عروسک سندرم داون جهان گفت: طراحی و ساخت این عروسک به دو سال گذشته برمی گردد و در سال گذشته به این تیم ملحق شدم، اتفاق جذاب و ارزشمندی است که گروهی این دغدغه را دارند و می‌خواهند تا به بهترین شیوه‌ی ممکن توانایی‌های این گروه از افراد را به مردم معرفی کنند.

به گفته عزیزی، من سال‌ها پیش تصمیم داشتم که چنین عروسکی را با ویژگی افراد سندرم داون بسازم، اما متاسفانه این تصمیم عملی نشد، خوشحال هستم که نتیجه‌ی تلاش گروهی دغدغه‌مند و مسئولیت پذیر را می‌بینم.

او می‌گوید: بنفشه بدیعی طراح عروسک موچولو است که توسط گروه آزنیک حمایت و رونمایی شده است، در طراحی این عروسک تلاش برای شبیه سازی هر چه نزدیک‌تر به افراد سندرم شده که این شباهت در حالت چشم‌ها و دستان عروسک کاملا قابل شده است.

وی افزود: بیشتر مانور و تمرکز ما بر روی صدای عروسک و مدل گفتاری است و در سی دی‌های آموزشی به اصلاح اشتباهاتی که کودکان سندرم داون دارند اشاره شده است ، میزان اجرای حرکات خاص کودکان در عروسک موچولو محدود است و سعی شده تا در این عروسک حرکات با صدای عروسک گردان هماهنگ باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار