اعزام ۹۹۰ کرمانشاهی به حج تمتع

۵۴۰ نفر از کاروان‌های ویژه اهل تشیع و ۴۵۰ نفر از متقاضیان اهل سنت به حج تمتع اعزام خواهند شد.

سعید کریمی‌خو مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت : در سال آینده چهار کاروان تشیع و سه کاروان اهل سنت از استان کرمانشاه به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی افزود: ۵۴۰ نفر از کاروان‌های ویژه اهل تشیع و ۴۵۰ نفر از متقاضیان اهل سنت به حج تمتع اعزام خواهند شد که رایزنی برای افزودن یک کاروان دیگر از اهل سنت ادامه دارد.

به گفته مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه ثبت‌نام برای متقاضیان اهل سنت اعزامی به حج تمتع همچنان امکان‌پذیر است.

سعیدی‌خو خاطرنشان کرد: اولویت اعزام به حج تمتع با افرادی است که در سال ۹۹ نسبت به ثبت‌نام اقدام کرده‌اند که باید مبلغی را به منظور ذخیره ارز تخصیص یافته و تسهیلات لحاظ شده، برای تکمیل هزینه سفر بپردازند، در غیر این صورت ارز ذخیره شده برای آن‌ها اعمال نمی‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خواستار پرداخت اقساط اول و دوم برای افراد متقاضی اعزام به حج تمتع شد و گفت: این افراد در اسرع وقت نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.

سعیدی‌خو از برگزاری نخستین دوره آموزشی برای متقاضیان اعزام به حج در استان کرمانشاه خبر داد و ضمن تاکید بر ضرورت شرکت در این دوره‌ها، تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه ماه رمضان و دشواری‌های تردد، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری سایر دوره‌های آموزشی انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: پس از ایام تعطیلات نوروزی نسبت به انجام معاینات پزشکی حجاج اعزامی و تزریق واکسن‌های کرونا و مننژیت اقدام خواهد شد.

سعیدی‌خو با بیان اینکه زمان اعزام به حج تمتع به طور دقیق مشخص نیست، خاطرنشان کرد: دو کاروان اعزامی از استان کرمانشاه مدینه قبل و مابقی مدینه بعد هستند.

وی افزود: تاکنون فرودگاه کرمانشاه برای اعزام حجاج اعلام آمادگی نکرده و با توجه به اینکه پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه همچنان ادامه دارد پیش‌بینی می‌شود که حجاج استان کرمانشاه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) تهران اعزام شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه خطاب به حجاج اعزامی، تصریح کرد: گذرنامه متقاضیان اعزام به حج باید یک سال اعتبار داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.