کره شمالی موشک بالستیک کوتاه برد شلیک کرد

منابع خبری امروز یکشنبه گزارش دادند کره شمالی یک فروند موشک بالستیک کوتاه برد به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

به گفته ستاد مشترک کره جنوبی (JCS)، کره شمالی امروز یکشنبه یک موشک دیگر به سمت دریای ژاپن (دریای شرقی) پرتاب کرد. این موشک بالستیک کوتاه برد به دنبال آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) در اوایل این هفته انجام شد.

این راکت از "سایت پرتاب موشک دوربرد کلیدی" کره شمالی در منطقه تانگ چانگری Tongchang-ri در ساحل غربی شلیک شد. کره جنوبی بار دیگر تاکید کرد که "نظارت و هوشیاری خود را برای آمادگی در برابر تحریکات احتمالی اضافی تقویت می‌کند" و با همکاری آمریکا آمادگی خود را حفظ می‌کند.

روز جمعه کره شمالی یک موشک بالستیک قاره پیما آزمایش کرد. یک مقام کره جنوبی گفته بود که به نظر می‌رسد موشک شلیک شده شبیه به جدیدترین موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) کره شمالی با نام هواسونگ-۱۷ باشد.

کره شمالی همچنین روز پنجشنبه و سه‌شنبه گذشته نیز چند فروند موشک بالستیک شلیک کرده بود. قبل از آن نیز پیونگ یانگ ۲ موشک کروز راهبردی از یک زیردریایی شلیک کرد.

این شلیک‌ها در حالی انجام می‌شود که کره جنوبی و آمریکا یک رزمایش ۱۰ روزه را آغاز کرده‌اند.

کره شمالی در ماه‌های گذشته چندین آزمایش موشکی و رزمایش برگزار کرده است که هدف از آن‌ها تقویت بازدارندگی هسته‌ای و عملیاتی کردن کامل تسلیحات بیشتر توسط ارتش این کشور عنوان شده است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اخیرا به ارتش این کشور دستور داد تا رزمایش‌های بیشتری برای آمادگی در یک «جنگ واقعی» انجام دهد. حزب حاکم کارگران کره شمالی نیز یکشنبه در پاسخ به اقدامات آمریکا و کره جنوبی، تدابیر عملی و مهمی برای بازدارندگی جنگی اتخاذ کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
اصلا کره شمالی را با هیچ کشوری مقایسه نکنید چند سال پیش یک خدمه کشتی ایرانی که بار برده بود کره شمالی میگفت بخاطر ۲ عدد تایید همه کشتی را تمیز میکردند کارگرانشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
معلومه که اونجا هم پیاز و تخم مرغ گرونه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
به قیمت بدبختی مردم کشورش
آخرین اخبار