کاخ سفید: شی حرف اوکراینی‌ها را هم بشنود نه فقط روس‌ها

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که پکن برای حل مسئله اوکراین باید موضع کی یف را هم در نظر بگیرد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز دوشنبه در یک نشست خبری از شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین خواست تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفتگو کند.

کربی تأکید کرد: «[چین]باید مستقیماً از اوکراینی‌ها نیز بشنود و نه فقط روس‌ها، [زیرا]تلاش‌ها برای پایان دادن به این درگیری باید موضع اوکراین را در نظر بگیرد».

این مقام آمریکایی همچنین از شی جین پینگ خواست که مستقیماً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در مورد "ضرورت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین" تحت فشار قرار دهد.

او بار دیگر تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچنان می‌خواهد "مکالمه‌ای دیگر با رئیس جمهور شی" داشته باشد و این کار را "در مناسب‌ترین زمان" انجام خواهد داد، زیرا در حال حاضر باز نگه داشتن خطوط ارتباطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کربی ادعا کرد که چین و روسیه هر دو کشور‌هایی هستند که "به رهبری آمریکا در سراسر جهان آسیب می‌زنند" و "نظم مبتنی بر قوانین بین المللی" و هر دو می‌دانند که «بنیان قوی بین‌المللی» برای به چالش کشیدن رهبری واشنگتن را ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۰:۱۹ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
جهان به رهبری امریکا !!! ؟؟؟ مترجم اشتباه کرده یا من عقلم را از دست داده ام؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۰۲:۰۵ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
رهبری امریکا در سراسر جهان؟ مردک هنوز 200 سال نشده که امریکا یک کشور شده از امریکا ریش سفید تر برای رهبری جهان کشوری پیدا نشده؟ کریستف کلمب کور مانده؟ هیچکس جواب غلطهای اضافی تو را نمی دهد خیال ورت داشته؟ نکنه خیال کردی کل مردم دنیا سرخپوست هستند؟ یک تاجر ورشکسته اسپانیولی باروت تازه اختراع شده چینی را برداشته کشان کشان برده ریخته روی سر بومی های مفلوک و بی دفاع و آن کشت و کشتار دستجمعی را راه انداخت و پرچم مسیح(ع) را بر زمین امریکا کوبید و رهبر جهان شما شدید؟ مردم دنیا زورشان به امریکا میرسد یا نمی رسد؟ کل کره زمین را می گویم. شما رهبر جهان شما هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۷:۳۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
کدام اکراین؟ اکراین الآن می خواد با روسیه مذاکره کنه ولی امریکا اجازه نمی ده. اعلام کرده که میل به مذاکره داره ولی امریکا فرصت اینکه اسمی از مذاکره پیش بیاد رو نمی ده. اینجا امریکا امر به غیر ممکن میکنه. اون کسی که باید به اکراینی ها گوش بده خود امریکاست و رییس جمهور چین هم خوب این را می داند و نیازی به دخالت امریکا نیست. به محض این که امریکا از اکراین دست بردارد جنگ فوری تمام می شود. من کاری به پست بودن امریکا ندارم ولی جنگ بین اکراین و روسیه فقط و فقط بر سر این شروع شد که ناتو یعنی کشورهای عضو آتلانتیک شمالی به مرزهای روسیه نزدیک شده بودند و مادامی که ناتو عقب نشینی نکند جنگ وخیم تر می شود و این حق طبیعی روسیه است. روسیه میگوید طبق پیمان های بینابینی و قوانین متقن در این مورد ناتو خق نزدیک شدن به مرزهای روسیه را ندارد. یعنی شرط اصلی استقلال اکراین از روسیه از روز اول همین نزدیک نشدن ناتو به مرزهای روسیه بوده که با زیر پا گذاشتن این شرط استقلال اکراین هم طبق پیمانهای بین دو کشور اکراین و روسیه لغو می شود. که شد. با این همه تسلیحاتی که به اکراین سرازیر شده موجودیت اکراین از بین رفته و کار تمام شده. حالا امریکا که خودش موجودیت اکراین را بر باد داده از چین می خواهد که به (اکراین) ی گوش کند که خودش(امریکا) موجودیت او(اکراین) را از خودش سلب کرده با فرستادن اسلحه به اکراین. ینس استولنبرگ نمی تواند روسیه قدرقدرت را محدود و محاصره کند. با پیوستن فنلاند به ناتو روسیه تضعیف میشود؟ حاشا و کلا. 200 فنلاند به ناتو بپیوندد روسیه ککش هم نمی گزد.
Czechia
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
حرف اوکراینیا رو شنیده همونطور که حرف تایوانیا رو شنیده
آخرین اخبار