راه‌اندازی تصفیه‌خانه بهداشتی فولاد سفیددشت

تصفیه‌خانه بهداشتی شرکت فولادسفیددشت به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولادسفیددشت گفت: این تصفیه خانه با هدف تصفیه مناسب بر اساس معیار‌های سازمان محیط‌زیست کشور پس از جمع‌آوری و انتقال فاضلاب خام از واحد‌های مختلف فولاد سفیددشت به محل تصفیه‌خانه اجرا شد.

جمشید علی بابایی افزود: اهداف راه‌اندازی تصفیه خانه بهداشتی شرکت فولادسفیددشت را افزایش استاندارد تصفیه فاضلاب بهداشتی برای جلوگیری از تاثیر مواد آلی و آلاینده‌های موجود در فاضلاب به محیط زیست برشمرد و افزود: هدف دیگر راه‌اندازی آزمایشی این تصفیه خانه، امکان استفاده مجدد از پساب خروجی تصفیه خانه بهداشتی در چرخه صنعت و همچنین آبیاری فضای سبز است.

وی با تاکید بر این که در گذشته، تصفیه فاضلاب خام به صورت بی‌هوازی و به وسیله سپتیک تانک با مشکلات بهره برداری و کیفیت نامناسب انجام می‌گرفت، افزود: این تصفیه‌خانه با ۲۰۰ میلیارد ریال از طریق اجرای خطوط انتقال فاضلاب بهداشتی به طول حدود ۳ کیلومتر از مبادی تولید تا محل تصفیه‌خانه صورت گرفته است.

علی بابایی گفت: همچنین ساخت این تصفیه‌خانه به صورت پکیج فلزی و ساختمان‌های جنبی مربوطه با قابلیت تصفیه فاضلاب در مرحله اول، متناسب با جمعیت موجود و تولید فاضلاب خام، به میزان ۱۵۰ مترمکعب در روز و قابلیت افزایش تولید تا ۳۰۰ مترمکعب در روز در زمان توسعه فولاد سفیددشت اجرا شده است.


بیشتر بخوانید


مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولادسفیددشت افزود: در این تصفیه‌خانه از استاندارد‌های روز دنیا و از روش IFAS استفاده شده و همچنین از بهترین تجهیزات برای امکان تصفیه بیولوژیک و شیمیایی بهره‌برداری شده است.

علی بابایی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شرکت فولاد سفید دشت با ظرفیت ۸۶۰ مترمکعب در ساعت یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه‌های در حال ساخت کشور است، گفت: این تصفیه‌خانه به منظور استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده شهری در مصارف صنعتی و تولید فولاد به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این تصفیه‌خانه در ۴ مدول پیش‌تصفیه با ظرفیت هر کدام ۲۱۵ مترمکعب در ساعت و دو مدول تصفیه غشایی با ظرفیت هر کدام ۴۳۰ مترمکعب در ساعت در حال ساخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار