گروه جهادی دانشگاه تهران رخت خدمت رسانی در روستای محروم خونیک چهارتنگ درمیان بر تن کرد.

جهادگران از تهران، کیلومتر‌ها دورتر از خانه و خانواده به روستای خونیک چهارتنگ شهرستان درمیان آمده بودند تا غبار محرومیت را از چهره روستا‌ بزدایند.

دم عیدی که خیلی‌ها به سفر می‌روند تا آب و هوایی عوض کنند؛ گروهی از جهادگران دانشگاه تهران به نقطه محرومی در شهرستان مرزی درمیان آمده بودند.

اعضای این گروه جهادی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی تهران، رشته علوم انسانی بودند که احساس کرده بودند نیاز دارند چند واحد درسی را کف میدان بگذرانند.

این گروه جهادی دوازدهمین سالی بود که رخت جهادی بر تن داشتند و آمده بودند تا با تلاش خود برای محرومیت زدایی در رکاب فرمانده باشند.

جوانان روستا نیز همپایشان روحیه گرفته و آستین خدمت رسانی بالا زدند.


بیشتر بخوانید


یکی از اعضای گروه جهادی گفت: در دنیا می‌کاریم تا در آخرت درو کنیم؛ مردم روستا نیز از خدمت رسانی این گره جهادی راضی بودند.

اینجا میدان تمرین تواضع و تهذیب نفس است؛ به کوچک ترها یاد می‌دادند و عمل می‌کردند.

یکی از دانشجویان گفت: مشوقمان برای حضور در این مناطق محروم اطاعت از امر ولی فقیه است.

پیرمردی در روستا بیان کرد: هر چه بیشتر به این مناطق کم برخوردار کمک شود بهتر است و دعای خیر اهالی روستا بدرقه راه دانشجویان است.

فریورنیا مدیر گروه های جهادی بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: حدود ۵۴۰ گروه جهادی به صورت فعال هر هفته در عرصه‌های مختلف در سطح استان فعالیت دارند و تاکنون ۱۵ گروه جهادی خارج از استان نیز به مردم نقاط محروم خراسان جنوبی خدمت رسانی کرده اند.

او افزود: تا ۱۵ فروردین امسال در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۲۵۵ گروه جهادی با فعالیت‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، پزشکی و آموزشی در مناطق محروم خراسان جنوبی فعالیت های جهادی انجام می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.