نمایشگاه آثار بی‌همتای موسیقی و صدا با عنوان «تایسیزلار» (بی همتاها) از امروز در محل موزه آذربایجان گشایش یافت.

در این نمایشگاه آثار، ابزارآلات و انواع ساز‌های موسیقی و لوازم و دستگاه‌های صدابرداری برای بازدید علاقمندان به نمایش گذاشته شده است که گردشگران نوروزی می‌توانند تا روز ۱۳ فروردین ماه جاری از آن دیدن کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تایسیزلار حاصل تلاش حسین ساجدی پژوهشگر، مولف و نوازنده عرصه موسیقی استان است که تعداد ۱۰۶ اثر بی همتای موسیقی و صدا را که در نوع خود بی نظیرند به نمایش گذاشته است.

احمد حمزه زاده اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در ایام نوروز با مراجعه به موزه آذربایجان تبریز، از این نمایشگاه فاخر بازدید کنند.

او  همچنین از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در مسجد کبود تبریز و در جوار موزه آذربایجان خبر داد و گفت: این نمایشگاه که همه ساله در محوطه مسجد کبود در ایام نوروز برپا می‌شود، در قالب تعداد ۳۰ غرفه برپا شده که به عرضه و نمایش آثار بی‌بدیل هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان شرقی می‌پردازد.

او ادامه داد: این نمایشگاه تا ۱۳ فروردین ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ میزبان گردشگران نوروزی خواهد بود.

همزمان با آغاز سال جدید و عید نوروز، نمایشگاه صنایع‌دستی در ۵۵ نقطه استان گشایش یافت.

سبدبافی، سوزن دوزی، سفالگری، معرق کاری، گلیم بافی و ساخت تابلو سنگ‌های با ارزش از صنایع دستی جذاب آذربایجان شرقی است که هرکدام در شهرستان‌های این استان رواج داشته و مورد اقبال مسافران قرار می‌گیرد.

کیف، کفش، پوشاک و برخی اقلام خانگی محصولاتی است که از چرم تبریز دوخته می‌شود و به دلیل کیفیت عالی آن به کشور‌های اروپایی صادر شده است.

در دسته خوراکی‌ها نیز آذربایجان شرقی از استان‌های مستعد است که شیرینی‌ها و غذا‌های آن در سراسر کشور مشهور است.

قرابیه، نوقا، میان پر، لاتیقوم (راحت الحلقوم)، ریس، شیرینی کنجدی، سوجوق، باسلیق، شکلات تسبیحی، عسل و دوشاب در بخش خوراکی‌های شیرین و نیز پنیر لیقوان، ترشی زغال اخته و آجیل تبریز می‌تواند سوغاتی خوبی برای مسافران به این استان باشد.

آجیل مخصوص تبریز از دیرباز مرغوبیت جهانی داشته و از بهترین محصولات ایران تولید می‌شود، انواع خشکبار از قبیل برگه هلو، زردآلو، آلو خشک نیز طرفداران بی شماری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.