نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: همدان با ثبت جهانی هگمتانه، وارد فاز جدیدی از گردشگری می‌شود و جزء شهر‌های مطرح توریست‌پذیر خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان افزود: گوشه و کنار همدان به واسطه ظرفیت تاریخی قابلیت معرفی در صحنه ملی و بین‌المللی را دارد.

او با اشاره به اینکه تاکنون فعالیت‌های خوبی به منظور معرفی همدان انجام شده است که از جمله آن‌ها ثبت ملی حدود یک‌هزار جاذبه است، گفت: این امر نشان می‌دهد این استان از موقعیت برتری در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری برخوردار است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هگمتانه در قله جاذبه‌های گردشگری همدان قرار دارد، تصریح کرد: این اثر ارزشمند، تاریخ همدان و جایگاه تاریخی این کهن‌شهر را به وضوح نشان می‌دهد و ثبت جهانی آن می‌تواند یک حرکت بین‌المللی را برای استان شکل دهد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در رابطه با گردشگری بودن همدان باید برنامه‌ای ویژه آماده شود، تصریح کرد: باید مانیفستی برای گردشگری همدان تعریف و بر اساس آن حرکت کنیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کار‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است، مطرح کرد: این حوزه نیازمند یک کار بزرگ و بین‌المللی است تا بتوانیم جلوه‌ها و زوایای تاریخی و تمدن همدان را تعریف و به جهانیان معرفی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار