استاندارد سازی ۴۹ هزار کلاس درس در کشور باقی مانده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۴۹ هزار کلاس درس در کشور همچنان نیاز به استاندارد سازی دارند.

حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به عملکرد سازمان نوسازی مدارس در سال گذشته اظهار کرد: ۹۱ درصد از کلاس‌های درس مدارس از نظر گرمایش و خدمات سرمایشی استاندارد سازی شدند و ۷۲۵ میلیارد تومان در اختیار مدارس برای رفع مشکلات مدارس قرار گرفته است. ۴۹ هزار کلاس درس در کشور همچنان نیاز به استاندارد سازی دارند.

او افزود: بودجه آموزش و پرورش که سال گذشته ۲۰ درصد بود امسال به ۵۰ درصد رسیده است. حدود ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور وجود دارد که ۵۰۴ کلاس درس در کشور فعال و خدمات می‌دهند. طی سال گذشته ۲ هزار ۷۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در حوزه ورزشی، هنری و پرورشی توسط رئیس جمهور افتتاح شده است.

خان محمدی گفت: برخی از مدارس در کشور نیاز به نوسازی دارند که در حوادث طبیعی مانند زلزله مقاوم شوند. ۶ درصد از مدارس کشور به دلیل ایمن نبودن خالی هستند برای مثال در اصفهان مدرسه‌ای به دلیل وجود آب‌های زیر زمینی فرونشست داشته که برای ایمن و مقاوم سازی آن‌ها تعطیل کرده ایم و دانش آموزان از دیگر مدرسه‌ها استفاده می‌کنند.

او بیان کرد: امید داریم ۱۵۰ کلاس درس ایمن سازی شده برای شروع سال تحصیلی جدید آماده شده و تحویل دانش آموزان داده شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: ۷۳۰ هزار دانش آموز اتباع مشغول تحصیل در کشور هستند. ۲۲ هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است تا بتوانیم این دانش آموزان اتباع افغانستانی را در کشور پوشش تحصیلی دهیم.

او اظهار کرد: هزار و ۱۰۰ مدرسه‌ای که در کشور ساخته شده هزینه بیش‌از ۷۰۰ مدرسه را خیرین متقبل کردند. در سال حدود ۱۵ هزار مدرسه ساخته می‌شود که از هر دو مدرسه، یک مدرسه را خیرین کمک می‌کنند. توجه به الگوی ساخت مدارس به صورت اقلیم ایرانی از تحولات سند ۱۴۰۱ بود که از نخبگان نیز برای این تحول دعوت کردیم و دستور العمل این امر در دست بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار