فرهنگ غربی نباید به مراکز آموزشی و تربیتی راه پیدا کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که در مراکز آموزشی و تربیتی تربیت فرزندان را بر عهده دارند، باید مراقب باشند که فرهنگ غربی در این مراکز راه پیدا نکند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در ابتدای برنامه ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به آیات سوره آل عمران در خصوص ماجرای نذر یک مادر فداکار و مومنه که فرزند خود برای خداوند نذر کرد گفت: در طول انقلاب اسلامی نیز مادران و پدران بسیاری وجود داشتند که فرزندان خود را برای یاری دین خداوند آماده و تربیت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: تربیت فرزندان در راستای یاری نمودن دین خداوند و خدمت آنان به قرآن و دین و نیز پدید آوردن شرایط ظهور امام زمان (عج) موضوع بسیار مهمی است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه نامگذاری اسم نیکو بر روی فرزندان در آیه ۳۶ سوره آل عمران به آن اشاره شده است افزود: مادر حضرت مریم وقتی فرزندش را به دنیا آورد این دختر را نذر بیت الله کرد و نام او را مریم نهاد که به معنای بانوی پارسا و عفیف است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه والدین باید برای فرزندان خود نام نیکو انتخاب کنند افزود: تلاش و تربیت دینی فرزندان موضوع مهمی است که مادر حضرت مریم از خداوند خواست شر شیطان را از سر فرزندش کوتاه کند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: والدین می‌بایست برای فرزندان خود اسم خوب انتخاب کنند و قرآن را به فرزند خود بیاموزند، چرا که در این صورت قرآن پناهگاه فرزندان خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: محل تربیت فرزندان یک موضوع مهمی است که در آیه ۳۷ سوره آل عمران به آن اشاره شده و مادر حضرت مریم، او را به حضرت زکریای پیغمبر تحویل داده شد تا در کنار او تربیت یابد و این امر نشان دهنده آن است که فراهم آوردن محیطی مناسب و مساعد برای تربیت دینی فرزندان امر بسیار مهمی است که خانواده‌ها باید به آن توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مراکز آموزشی می‌بایست به مراکز معنوی تبدیل شوند تصریح کرد: کسانی که در این مراکز تربیت فرزندان را بر عهده دارند، باید به دنبال تربیت انسان‌های صالحی باشد و نباید فرهنگ غربی در این مراکز راه پیدا کند چرا که این امر آسیب‌های اجتماعی به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار