روسیه به دنبال دریافت غرامت در حادثه انفجار خط لوله نورد استریم

مدیر بخش همکاری اقتصادی وزارت خارجه روسیه از پافشاری مسکو بر دریافت غرامت در حادثه انفجار خط لوله نورد استریم خبر داد.

انفجار در خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را به طور مستقیم از زیردریای بالتیک به آلمان می‌رساند، یکی از مرموزترین اقدامات طی ۱۳ ماهی است که از شروع جنگ اوکراین می‌گذرد. گرچه هنوز به قطعیت معلوم نیست چه گروه یا کشوری پشت این ماجرا بوده است، اما روسیه بر مجازات متخلفان و نیز دریافت غرامت در این باره تاکید دارد.

به گزارش تل تریدر، دمیتری بیرچفسکی، مدیر بخش همکاری اقتصادی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: ما بحث جبران خسارت وارده به سیستم خط لوله گاز نورد استریم را رد نمی‌کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: مسکو تاکید دارد باید یک تحقیق جامع و روشن بین المللی با مشارکت قطعی نمایندگان روسیه در این باره انجام شود و ما بر این مسئله پافشاری داریم. ما خواستار دریافت غرامت در این زمینه هستیم.

این مقام بلندپایه روس تاکید کرد: گرچه مسکو از پاسخ افراطی به تحریم‌های غربی اعمال شده علیه خود اجتناب می‌کند، اما ما برای هر پیشامدی آماده هستیم و هیچ اقدام متقابل (تنبیهی) را کنار نمی‌گذاریم.

هنوز کشور‌های حوزه دریای بالتیک شامل دانمارک و آلمان موافقت خود را با انجام تحقیقات درباره این انفجار با حضور نماینده روسیه اعلام نکرده اند. همین موضوع گمانه زنی‌ها درباره احتمال دست داشتن طرف‌های غربی در این ماجرا را تقویت کرده است.

پیشتر سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر مقاله‌ای در مورد تحقیقات خود در مورد انفجار‌های مربوط به خطوط لوله گاز نورد استریم منتشر کرده بود. او در این مقاله می‌گوید غواصان آمریکایی در جریان رزمایش ناتو در تابستان ۲۰۲۲ مواد منفجره‌ای را در زیرخطوط لوله نورد استریم نصب کردند که نروژی‌ها سه ماه بعد آن را فعال کردند.

هرش می‌گوید جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ۹ ماه بحث‌های مخفیانه با تیم امنیت ملی این کشور تصمیم به تخریب خطوط لوله گاز نورد استریم گرفته است. بعد‌ها پنتاگون ادعا کرد آمریکا دخالتی در انفجار خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
بایدازرژیم صهیونی وکاخ سفیداین دوهرزه جنایتکارضدهم مضمحلی بگیریدکه اوکراین رااشغال کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
سلام ،

متهم ردیف اول همان رژیم صهیونیستی است ،
برای ایجاد شباهت با کشورهای دیگر
و پیچیده کردن جنگ ،

مثلا شباهت روسیه و ایران ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی میگه آمریکا بسته به لوله و نروژیها منفجر کردند بعد در ادامه میگه نیروهای امنیتی آمریکا منفجرش کردند در حقیقت نروژ را با داستان سرایی جلو توپ روسها قرار میده دولت روسیه نتوانسته خرابکار راشناسایی کند ولی روزنامه نگار کل داستان را برایت مثل بلبل میخونه.
آخرین اخبار