اداره استخبارات طالبان اعلام کرد مهاجم به دفتر والی طالبان در بلخ تبعه تاجیکستان بوده و به تازگی برای این حمله به افغانستان اعزام شده بوده است.

اداره استخبارات طالبان اعلام کرد در عملیات‌ اخیر نیروهای ویژه طالبان در ولایت بلخ سه نفر از «اعضای مهم گروه داعش» کشته شده‌اند.

اداره استخبارات طالبان در توییتر برخی از نام‌های افرادی را که دو هفته پیش در چند عملیات نظامی طالبان به «مخفیگاه‌های داعش» در شهر مزارشریف کشته شدند را منتشر کرده است.

این اداره طالبان درباره هویت سه فرد کشته‌شده گفت مولوی ضیاءالدین  پیش‌تر والی موقت داعش بوده است و ریاست عدلیه داعش را برعهده داشته است. او که به مولوی محمد نیز معروف بود، دومین سرکرده اصلی  گروه داعش بود.نفر دوم ابوعمر افریدی، عضو شورای گروه داعش بود و نفر سوم، استاد سلمان تاجیکستانی متخصص در تمرینات نظامی و ساخت بمب بوده است.

استخبارات طالبان افزوده است طی عملیاتی در ولایت فاریاب در شمال افغانستان نیز «تمام افرادی را که در حمله به محمد داوود مزمل» والی کشته شده طالبان در ۱۸ حوت در مزارشریف، دست داشتند، دستگیر کرده است.

استخبارات طالبان اعلام کرد ثابت شده است که مهاجم مذکور تبعه تاجیکستان بوده و به تازگی برای این حمله به افغانستان اعزام شده بوده است.

والی طالبان در بلخ توسط یک مهاجم انتحاری کشته شد و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.