مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: ۱۵ بازارچه صنایع دستی در قالب۴۰۰ غرفه برای گردشگران و ‌مسافران نوروزی در شهر‌های مختلف استان، پیش بینی شده است.

فریدون فعالی در آیین گشایش نمایشگاه صنایع دستی شهرستان سیرجان که در گذرگاه مسافران نوروزی و پارک مسافر انجام شد، گفت: اولین نمایشگاه صنایع دستی استان را طی ایام نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان سیرجان در برنامه داشتیم که نمایشگاهِ بسیار خوب وارزشمندی است و هنرمندان خلاق و چیره دست شهر جهانی سیرجان در این نمایشگاه حضور دارند.

 او افزود: در این نمایشگاه، ۶۰ غرفه صنایع دستی پیش بینی شده که محصولاتشان را به میهمانان و مسافران نورزی که به شهرستان سیرجان وارد می‌شوند ارائه می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به اهمیت شناسایی فضا‌های تاریخی و فرهنگی استان اشاره کرد و بیان داشت: در مجموع، ۱۵ بازارچه صنایع دستی در قالب۴۰۰ غرفه برای گردشگران و ‌مسافران نوروزی در شهر‌های مختلف استان، پیش بینی شده که در تمام فضا‌های تاریخی و فرهنگی استان دایر شده است.

فعالی تصریح کرد: این فرصتی است تا مسافران نوروزی ضمن اینکه از بنا‌های تاریخی و فرهنگی استان بازدید می‌کنند، از محصولات صنایع دستی استان نیز با خود به یادگار ببرند.

آقای یعقوبی پور فرماندار سیرجان نیز با اشاره به آمادگی شهرستان سیرجان در ایام نوروز گفت: این نمایشگاه گوشه‌ای از ظرفیت‌های هنری و صنایع دستی شهرستان سیرجان و استان را در معرض دید عموم قرار داده است.

او افزود: در ایام تعطیلات نوروزی علاوه بر هتل‌ها و میهمانپذیر‌ها بیش از۴۰ واحد آموزشی به اضافه نماز خانه‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده که ظرفیت ۱۵ هزار مسافر در هر مرحله ایجاد شده است.

این نمایشگاه در قالب ۶۰ غرفه متفاوت و متنوع صنایع دستی تا پایان تعطیلات نوروزی برای بازدید مردم و مسافران نوروزی در گذر گلیم و پارک مسافر سیرجان دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار