دیواندره شهری سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی

دیواندره با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و همچنین آب و هوای مطبوع بهاری خود مهیای میزبانی از گردشگرانی است که کردستان را مقصد سفر‌های خود انتخاب کرده اند.

کردستان غنی از طبیعت بکر و اماکن تاریخی و گردشگری است و نوروز ۱۴۰۲ در سفر به این استان زیبا بد نیست به شهرستان دیواندره هم سری بزنید و از غار اسرار آمیز کرفتو، میراث کهنی که در دل کوه‌های این استان قرار گرفته و دیگر جا‌های تاریخی و تفریحی آن دیدن کنید.

شهر دیواندره مرکز شهرستان دیواندره که جا‌های دیدنی زیادی در استان کردستان در غرب ایران را تشکیل می‌دهد؛ این شهر از طرفی رشته کوه‌های هوازو و از طرفی دیگر منطقه‌های بیجار گروس و تیلکو آن را احاطه کرده‌اند.

غار شگفت انگیز کرفتو

غار کرفتو یکی از غار‌های اسرارآمیز و شگفت‌انگیز ایران است و از بزرگ‌ترین غار‌های باستانی کشور محسوب می‌شود، این غار در استان کردستان، در یک رشته کوه آهکی در شمال دره‌ای عمیق و زیبا جای گرفته است و در اطراف آن پناهگاه‌ها، دخمه‌ها و حفره‌های متعددی دیده می‌شود.

دیواندره با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی


بیشتر بخوانید:

غاری دست کن و نهفته از اسرار/ معماری پیشرفته ایرانیان در یک آپارتمان قدیمی + فیلم


دهستان سارال دیواندره

دهستان سارال، از توابع دیواندره، دشتی زیبا و پهناور است و در فصل بهار مانند تابلویی چشم‌نواز در استان کردستان می‌درخشد. دشت‌های پر از گل، صدای آواز پرندگان، چشمه‌های جوشان و اهالی صمیمی و خونگرم، دهستان سارال را به یکی از محبوب‌ترین مقصد‌های گردشگری در شهر دیواندره تبدیل کرده است.

دیواندره با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی

کوهستان چهل چشمه

چهل‌چشمه یا چل‌چمه نام کوهی مرتفع در استان کردستان است که مجموعه‌ای بی‌نظیر از گیاهان دارویی را در خود جای داده است.

بافت این کوه ریزشی و فرسایشی است و هنوز تثبیت نشده و رود‌های زیادی مانند قزل‌اوزن، سیروان، خورخوره و زرینه رود از آن سرچشمه می‌گیرند.

دیواندره با انبوهی از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار