برخورد جدی پلیس البرز با وسایل نقلیه پلاک مخدوش

رئیس پلیس راهور البرز گفت: هرگونه مخدوش کردن و تغییر در پلاک خودرو و همچنین عدم نصب پلاک جرم محسوب شده و پلیس در صورت مشاهده این موضوع با تشکیل پرونده صاحب خودرو را به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور گفت: برخی از رانندگان با پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک خود در واقع حقوق ديگر شهروندان را تضييع می کنند و ممکن است برای ديگران جريمه ناحق ثبت شود که پلیس با این افراد بدون اغماض و برابر قانون برخورد می کند.

او افزود: گاها مشاهده شده که مجرمان با دستکاری و پوشش در پلاک اقدام به انجام جرائمی همچون سرقت های عادی و مسلحانه، زورگيری، مزاحمت برای نواميس و غیره اقدام می کنند که این وظیفه پلیس را در برخورد قاطع با خودروهای پلاک مخدوش سنگین تر می کند.

رئيس پليس راهور استان البرز افزود: پلاک هويت وسيله نقليه است و هیچگاه نباید توسط رانندگان پوشانده و مخدوش شود.

سرهنگ رحمتی پورگفت: پوشاندن پلاک با قاب هاي شيشه ای و دودی به قصد فرار از ثبت تخلفات رانندگی جرم محسوب شده و توسط دوربين ها ثبت می شود، همچنین پليس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسايی، احضار و برخورد قانونی با رانندگان متخلف اقدام می کند.

او در پایان با اشاره به معرفی چند فرد خاطی در این زمینه به مراجع قضایی در ایام نوروز۱۴۰۲، افزود: براساس ماده۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغيير و دستکاری در پلاک جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.