هشدار قرمز هواشناسی آذربایجان غربی/کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در استان

هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان از روز جمعه خبر داد و هشدار سطح قرمز صادر کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی  نسبت به کاهش شدید دما از روز جمعه در استان خبر داد و گفت: از اواخر وقت روز جمعه یازدهم فروردین دمای هوا در بیشتر مناطق استان به ویژه در مناطق شمالی بین ۶ تا ۸ درجه‌ کاهش خواهد یافت و بارش شدید برف نیز دور از انتظار نیست.

مهدی کریمی اضافه کرد: این وضعیت تا روز یکشنیه سیزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در برخی مناطق استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (امروز و فردا) سرعت باد به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید که البته روز جمعه از شدت باد کاسته می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی توصیه کرد: مردم استان ایمنی های لازم در زمان تند باد ها را رعایت کنند و کشاورزان هم برای جلوگیری از یخ زدگی باغات و درختان تمهیدات لازم را بيانديشند.

به گفته کارشناس هواشناسی آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته چالدران با صفر درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود و پلدشت با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است و در این مدت دمای هوا در ارومیه بین سه و بیست درجه بالای صفر در نوسان بود.

با توجه به  هشدار قرمز هواشناسی آذربایجان غربی و اطلاعیه دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر بروز سرما در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ و احتمال کاهش دما از ۱ تا ۸ درجه سانتیگراد زیر صفر به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، رعایت موارد فوق مورد تاکید جدی سازمان جهاد کشاورزی استان است و لازم است، کشاورزان در باغات با افروختن آتش کنترل شده و غرق آبی کردن و یا استفاده از سیستم های هوشمند از یخ زدگی جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.