مهاجرت افغانستانی ها در سایه تحولات افغانستان + فیلم

تحولات سال‌های گذشته، اشتراکات فرهنگی و وجود امنیت در ایران باعث پناه آوردن شمار زیادی از مردم افغانستان به ایران شده‌است.

تحولات سال‌های گذشته، اشتراکات فرهنگی و وجود امنیت در ایران باعث پناه آوردن شمار زیادی از مردم افغانستان به ایران شده‌است.

با وجود این عوامل بعضی از افغانستانی‌ها نیز هستند که بدلیل موقعیت جغرافیایی ایران را مسیر مناسبی برای مهاجرت به اروپا می‌دانند.

برخی افغانستانی ها امنیت، اسلام و حجاب در کشور ایران را عامل مهاجرت شان به این کشور می‌گویند و برخی از افغانستانی های ایران مهاجرت به سایر کشورها از جمله اروپا تمایل دارند.

مهاجران افغانستانی بیشترین صدمات وارده را از سوی غربی ها دریافت کرده‌اند چه در زمان اشغالگری آمریکا و دوستان اروپایی اش در افغانستان که موجب مهاجرت آنان شد و چه در زمان زندگی در ایران که هیچ کمک مناسبی از سوی سازمان‌های بین‌المللی دریافت نکرده‌اند.

این بار اما کشورهای اروپایی برای جبران این لطمات و کم کاری‌های خود گام مثبت جهت پذیرش آنان در کشورشان برخواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
سلام خدمت باشگاه خبرنگاران جوان لطفا درمورد مشکلات اتباع گواهینامه رانندگی و بیمه و حساب بانکی و...گزارش تهیه کنید سپاس فراوان از شما عزیزان. ۴۰ سال از عمرمان گذاشت در حسرت یه گواهینامه رانندگی چیه اینقدر سخت میگیرن توکل جهان گواهینامه رانندگی برای هر پناهنده حق قانونی هست ولی تو ایران خیر. بخدا با کشورهای غربی صحبت کنید ما رو بفرستین یه کشور مهاجر پذیری که برای شما مشکل ساز نباشیم .درضمن ما اتباع خارجی داخل ایران (شیعه)حامی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم لبیک یا خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
به خود ایرانی ها هم تا دوسال سربازی وخدمت نکرده باشند نمی دهند .با هزار امتحان وغیره .هرکشوری تابع قانون خودش است .شما ونه ملیون نفر اتباع دیگر ددفاصلهر ایران فاصله تا تا افغانستان با ماشین از ایران یکساعت راه است چهل سال است ایرانی یک چند سال هم در وطن خودت زندگی کن .هم گواهینامه ،هم سند هم هرچه بخواهی به تو می دهند ولی به ایرانی هیچ نمی دهند .
آخرین اخبار