شرافتی راد در مراسم روز جهانی پناهنده مطرح کرد؛

ایران پذیرای بیشترین پناهنده در جهان است

مدیر کل اداره اتباع و مهاجرین خراسان رضوی گفت خدمات شایسته به مهاجرین از دغدغه های مسئولان نظام است.

حسین شرافتی راد مدیر کل اداره اتباع و مهاجران خراسان رضوی در ویژه برنامه همدلی بمناسبت روز جهانی پناهنده با حضور پناهندگان در مشهد برگزار شد گفت: اولویت دولت سیزدهم و دغدغه مسئولان نظام ، ارائه خدمات شایسته به مهاجران و ازکارهای مهم دولت ایجاد سازمان مهاجرین در وزارت کشور است.

وی در این مراسم که معاون استاندار، رییس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد و سر کنسولگری های افغانستان و عراق در مشهد حضور داشتند افزود: برای تصمیم گیری درست و صادقانه در حوزه های آموزش و سلامت ویژه مهاجران هم باید اطلاعات ما بروز و دقیق باشد.

مدیر کل اداره اتباع و مهاجران خراسان رضوی همچنین با بیان این که خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین مهاجر و پناهنده را دارد گفت: همه مهاجران که به سمت ما می آیند باید احساس امنیت کنند از این رو سعی کرده ایم برای ما مهاجر با شهروند ایرانی تفاوتی نداشته باشد.

شرافتی راد افزود: بیش از ۴۰ سال از قرارداد ژنو می گذرد و ایران با افتخار بیشترین مهاجران را پذیرا بوده و در همه شرایط سخت تلاش کرده است تا رفتار کریمانه ای به جامعه پناهنده و مهاجران داشته باشد و با خرد و تعامل سازنده در پیشبرد رسالت خطیر حمایت از پناهندگان کوشیده است.

وی گفت: بیش از سه چهارم مهاجران افغانستانی در ایران و پاکستان هستند اما مجامع عمومی نتوانسته اند حق مهاجران را به خوبی ادا کنند.

در حاشیه این مراسم نمایشکاهی از دستاوردهای مهاجرین و اتباع ساکن در خراسان رضوی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
المیرا
۰۹:۰۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
حداقل بروید یه کم درباره سیاست بین الملل مطالعه کنید و از کشورهای دیگر یاد بگیرین چطوری مهاجر می پذیرن. نه مرزها رو باز گذاشتین تا هر ننه قمری بیاد پایتخت و اینجا لونه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۵ تير ۱۴۰۲
نتیجه اش را هم ببین .بیش ازهفت میلیون جوان بیکار ،بیش از یازده ملیون دختر وپسر مجرد، بالطبع کاهش جمعیت جوان کشور .گرانی مسکن واجاره ،نتیجه اش پشت بام خوابی ،کارتن خوابی وغیره .بیست میلیون مردم زیر خط فقر تورم بالای شصت درصد وغیره .آن هم از اوضاع مدارس بروببین خانواده ها چقدر شکایت ارند از مسایل بهداشتی وغیره در مدارس از سوی بیگانگان که آورد اید مهاجر پذیری در کشوری مانند ایران مانند نشستن روی گرده مردم یک کشور است .بروحاشیه شهرها را هم تماشاکن چه اوضاعی شده.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۴ تير ۱۴۰۲
ایران را دارند می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
به چه حقی امکانات ایرانیان را خرج عده ای وطن فروش فراری می کنید اصلا به حق الناس معتقد هستید