آغاز رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در نزدیکی مرز افغانستان

نظامیان روسیه و تاجیکستان در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان رزمایش مشترک ۵ روزه خود را آغاز کردند.

دفتر مطبوعاتی ناحیه نظامی مرکزی روسیه گزارش داد گردان‌های نظامی روسیه و تاجیکستان رزمایش مشترکی را در میدان آموزشی «حرب میدان» در تاجیکستان واقع در ۲۰ کیلومتری مرز با افغانستان آغاز کردند که تا ۷ آوریل ادامه خواهد داشت.

در این گزارش آمده است پر طی مراحل عملیاتی، نیرو‌های روسیه و تاجیکستان با اجرای عملیات مشترک در مناطق کوهستانی، از بین بردن باند‌های مسلح غیرقانونی که به قلمرو یک دولت متحد وارد می‌شوند، را تمرین خواهد کرد.

در این گزارش آمده است گروه نظامی روسیه که در این رزمایش شرکت می‌کند عمدتاً متشکل از یگان‌هایی از پایگاه نظامی ۲۰۱ با بیش از ۳۰۰ پرسنل است و تجهیزات آن‌ها شامل نیرو‌های پیاده‌نظام موتوریزه، نیرو‌های زرهی، توپخانه، نیرو‌های حفاظت از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی و نیز نیرو‌های جنگی سیار الکترونیکی است.

پایگاه نظامی ۲۰۱ مستقر در تاجیکستان بزرگترین مرکز نظامی روسیه در خارج از مرز‌های این کشور است. این پایگاه نظامی در شهر‌های دوشنبه و باختر مستقر است.

بر اساس قراردادی که در اکتبر ۲۰۱۲ امضا شد، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا سال ۲۰۴۲ در این کشور باقی خواهد ماند.

گفتنی است برخلاف دیگر همسایگان افغانستان که روابط خوبی با هیئت حاکمه افغانستان دارند، تاجیکستان تاکنون از برقراری روابط با کابل خودداری کرده و نیرو‌های نظامی را نیز در نزدیکی مرز افغانستان گسترش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار