هدف‌گذاری افزایش سالانه ۲ درصد تولیدات کشاورزی

افزایش سالانه ۲ درصد تولیدات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تدوین سیاست‌ها و راهبرد‌های تحقق شعار در تلاش هستیم طی یک برنامه پنج ساله، سالانه دو درصد تولیدات کشاورزی استان افزایش پیدا کند.

وی افزود: برنامه‌های این سازمان برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید و مهار تورم در پنج محور تدوین شده است.


بیشتر بخوانید


برزگر ادامه داد: ارتقای امنیت غذایی و ضریب خودکفایی، ارتقای سلامت محصولات کشاورزی و دامپروری، تکمیل زنجیره‌های تولید و ارزش در حوزه نهاده‌ها، بازاریابی و فروش محصولات، ارتقای سطح و میزان خدمات به کشاورزان، ارتقای سطح نظات و بازرسی‌ها و توسعه نظارت‌ها و سامانه‌های نظارتی از جمله برنامه‌های راهبردی این سازمان برای امسال است.

وی از اجرای ۲۶ طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان خبر داد و اضافه کرد: این باغات ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان را شامل می‌شود و برای ۱۰ هزار نفر در قالب این طرح‌ها اشتغالزایی شده است.

برزگر، ایجاد ۱۳ شهرک گلخانه‌ای، احداث ۴۳ مجتمع دامپروری و توسعه واحد‌های صنعتی دامپروری را از دیگر برنامه‌های استان برای ارتقای ضریب امنیت غذایی در استان برشمرد و افزود: پارسال ۵۰۰ جواز تاسیس برای توسعه واحد‌های گلخانه‌ای، مجتمع‌های دامپروری و مزارع شیلات در استان صادر شد که بخشی از این واحد‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: اجرای سند الگوی کشت، لایروبی قنوات، اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌ها و ارتقای ضریب مکانیزاسیون از دیگر برنامه‌های استان برای ارتقای ۲ درصد تولیدات کشاورزی استان در امسال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.