رئیس کمیسیون اروپا در سفر به چین از مقامات این کشور خواست از ارسال تسلیحات به روسیه اجتناب کنند.

هیات بلند پایه‌ای از نمایندگان اتحادیه اروپا امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را در سفر به پکن همراهی می‌کنند. اورسلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا یکی از این مقامات عالی رتبه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فن در لاین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد اتحادیه اروپا انتظار دارد چین اقدام به ارسال تسلیحات نظامی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین نکند.

وی هشدار داد: اقدام پکن برای ارسال تسلیحات به روسیه ناقض قوانین بین المللی بوده و به طور قابل توجهی به روابط میان چین و اتحادیه اروپا آسیب وارد می‌کند.

این مقام اروپایی پس از دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اعلام کرد بروکسل و پکن درباره از سرگیری گفتگو‌های اقتصادی و تجاری در سطوح بالا و نیز مذاکرات درباره حوزه دیجیتال توافق کردند. امید است به زودی نخستین دیدار‌های میان دو طرف در این باره انجام شود. روابط تجاری میان اتحادیه اروپا و چین به طور فزاینده‌ای نامتعادل است.

وی افزود: من درباره موضوع جزیره تایوان نیز با رئیس جمهور چین گفتگو کردم. من به نمایندگی از اتحادیه اروپا در این دیدار تاکید کردم هیچ کس نباید به طور یکجانبه وضعیت موجود را با قدرت قهریه در منطقه تغییر دهد و هر گونه تنش میان دو طرف باید از راه گفتگو و مذاکره حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار