مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: ۱۴ هزار و ۶۱۲ مورد ازدواج طی سال گذشته در این استان ثبت شده است.

فریبرز امیری مدیرکل ثبت احوال لرستان به رسانه‌ها اعلام کرد: هر شبانه روز ۴۰ مورد ازدواج در لرستان به ثبت رسیده که میانگین سن ازدواج بار اول برای مردان ۲۸ سال و برای زنان ۲۳ سال بوده است.

او با بیان اینکه پارسال سه هزار و ۹۶۳ مورد طلاق در لرستان ثبت شده است افزود: به طور متوسط در هرشبانه روز ۱۱ واقعه طلاق رسمی شده و میانگین سن طلاق برای مردان استان ۳۷ سال و برای زنان سال به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان همچنین گفت: ۲۴ هزار و ۲۹۳ واقعه ولادت سال گذشته در لرستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۳ مورد معادل ۵۳.۶ درصد پسر و ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر دختر بوده است و در مجموع به ازای تولد هر ۱۱۵ پسر ۱۰۰ دختر در لرستان متولد شد.

امیری با اشاره به ثبت ۹۸.۲ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه اظهار داشت: بر این اساس در هر ساعت تقریبا سه نوزاد و در هر شبانه روز بطور متوسط ۶۷ نوزاد در لرستان متولد شده و از مجموع تولد‌های ثبت شده ۴۹۵ مورد دو قلو و ۱۱ مورد سه قلو بوده است.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ هزار و ۵۰۶ واقعه فوت در لرستان به ثبت رسیده که از این تعداد پنج هزار و۲۲۲ نفر معادل ۵۷.۵ درصد مرد و چهار هزار و ۸۳ نفر زن بوده اند و متوسط مرگ و میر در هر شببانه روز ۲۶ نفر گزارش شده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: پارسال پنج نام نخست پسران در لرستان به ترتیب حسین با ۴۱۵ مورد، آراد با ۳۶۲، امیرعلی ۳۰۴، آی هان ۲۹۲ و آریا ۲۵۹ مورد همچنین بیشترین فراوانی پنج نام اول دختران نیز به ترتیب رستا با ۴۰۹ مورد، فاطمه ۳۲۹، آوا ۲۴۳، هانا ۲۳۹ و آوین ۲۲۹ مورد بوده است.

 

برچسب ها: ثبت احوال ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.