مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیشتر موارد حیوان گزیدگی در استان مربوط به سگ‌هاست.

رضا فدایی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تعداد موارد حیوان گزیدگی در استان رو به افزایش است، اظهار کرد: از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین، هزار و ۳۳ مورد حیوان گزیدگی در استان گزارش شد در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این رقم ۹۵۰ مورد بود.

او افزود: طبق قانون، کنترل و جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب بر عهده شهرداری‌هاست و افرادی که صاحب حیواناتی مانند سگ هستند باید برای مراقبت‌های دامپزشکی از آن‌ها اقدام کنند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسن هاری در سه نوبت به افراد دچار حیوان گزیدگی تزریق می‌شود، تاکید کرد: هر فردی که دچار حیوان گزیدگی شده باشد باید در اسرع وقت به مراکز درمان هاری مراجعه کند، زیرا در صورت هار بودن حیوان، انسان نیز مبتلا می‌شود و حتما فوت می‌کند.


فدایی اضافه کرد: در این مدت ۲ هزار و ۴۵۹ دُز واکسن هاری در استان تزریق شد که این رقم در مدت مشابه پارسال هزار و ۳۸۰ دُز بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.