مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشت‌های گاخانه‌ای نه تنها از سیاست‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است بلکه یکی از برنامه‌های مهم استان و تاکید استاندار پیگیری این مهم است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری روز شنبه در آیین افتتاح نخستین گلخانه شیشه‌ای این استان گفت: در حال حاضر ۵۶ هکتار گلخانه در قالب ۱۸۰ واحد در استان فعال و در دست بهره‌برداری و ۴۰ هکتار نیز در قالب ۷۰ واحد در دست احداث است.

ابراهیم شیرانی اظهار داشت: توسعه کشت‌های گاخانه‌ای نه تنها از سیاست‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است بلکه یکی از برنامه‌های مهم استان و تاکید استاندار پیگیری این مهم است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: در همین راستا احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان پیش‌بینی شده است و در حال حاضر همین تعداد گلخانه در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امید می‌رود امسال با ابلاغ تسهیلات جهش خوبی را در توسعه گلخانه‌های استان شاهد باشیم.

شیرانی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از نخستین واحد گلخانه شیشه‌ای استان، افزود: این واحد به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده است که از مزایای آن استحکام در برابر برف و باران و عبور نور برای محصولات نیازمند به نور آفتاب می‌توان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به سبب استحکام بالا، هزینه تمام شده این واحد‌ها بیش از دیگر واحد‌های گلخانه‌ای است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تامین گاز را از مهمترین موانع احداث واحد‌های گلخانه در استان عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر آن هنوز هیچ واحدی برای بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان احداث نشده است و همین موضوع بر ارزش افزوده این محصولات تاثیر منفی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار