رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : سرمای بهاره هفته گذشته در این استان در مجموع به ۲۹۴ هزار و ۴۸۸ هکتار از اراضی باغی و زراعی بین ۱۰ تا ۹۰ درصد خسارت وارد کرد.

علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : براساس بررسی و برآورد کارشناسان این سازمان، سرمازدگی در مجموع حدود چهار هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: از مجموع اراضی کشاورزی خسارت دیده ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار را باغات عمدتا گردو، بادام و درختان هسته دار تشکیل می‌دهد که بین ۱۰ تا ۹۰ درصد و حدود ۲۸۱ هزار و ۱۵۰ هکتار را نیز اراضی زراعی شامل جو، گندم چغندر قند و نخود تشکیل می‌دهد که بین ۲۰ تا ۸۰ درصد دچار سرمازدگی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: براساس برآورد کارشناسان، بخش باغات در مجموع هزار و ۳۰۰ و بخش زراعت نیز سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دچار خسارت شده است.

چاله‌چاله با بیان اینکه این خسارت سرمازدگی علاوه بر کاهش محصول موجب افت کیفیت آن نیز می‌شود یادآور شد: در بخش زراعت بخشی قابل بازگشت است، چون گیاهان خود را به وضعیت عادی بازمی گردانند، ولی در بخش باغات به این میزان نخواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.