رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز از نجات جان یک مادر باردار با مشکل شدید قلبی در یک عمل جراحی نادر قلب خبر داد.

احمدرضا مهتدی  رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز در این خصوص گفت: یک مادر باردار با مشکل حاد آنوریسم آئورت یا بزرگ شدن دیواره سرخرگ آئورت، از دزفول به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز اعزام شد و با اقدام به موقع تیم‌های جراحی قلب، بیهوشی و جراحی زنان این مرکز، جان مادر و نوزاد نجات یافت.

h, افزود: بروز آنوریسم قلبی در مادر باردار موردی بسیار نادر و خطرناک است که در هر لحظه ممکن است باعث مرگ مادر و نوزاد شود.

 رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام خمینی (ره) اهواز ادامه داد: در حال حاضر نیز حال عمومی مادر و نوزاد خوب است و مادر در بخش ICU قلب بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد.

بر اساس این گزارش در این جراحی نادر، دکتر کلانتر رضایی، فوق‌تخصص جراحی قلب، دکتر ثقفی، فلوشیپ بیهوشی و دکتر حاجت‌زاده، متخصص جراحی زنان حضور داشتند.

بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز دارای بخش‌های فعال گوش حلق بینی، پوست، جراحی فک و صورت، نازائی، زنان، ارتوپدی، ارولوژی، نفرولوژی، غدد، ریه، جراحی عمومی، جراحی اطفال، توانبخشی، طب فیزیکی، آندوسکوپی، آنژیوگرافی، ICU, CCU, NICU، اتاق عمل‌های جنرال، اتاق عمل قلب، اتاق عمل چشم و اتاق عمل آنژیوگرافی است.

اورژانس این بیمارستان دارای واحد بیماران سرپایی، حاد، جراحی، قلب، زنان، ارتوپدی، گوش حلق بینی، تزریقات، نوار قلب، اتاق عمل حوادث و دیگر واحد‌های اورژانس است.

دفتر گروه طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این بیمارستان واقع شده و اورژانس این بیمارستان بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی طب اورژانس و با استفاده از سیستم تریاژ اداره می‌شود، این مرکز نیز دارای بیش از پنجاه درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.