ارتش چین در رزمایش نظامی به اهداف شبیه سازی شده تایوان حمله کرد

ارتش چین در دومین روز از رزمایش نظامی خود در اطراف تایوان، حملات دقیقی را به اهداف کلیدی شبیه‌سازی شده این جزیره انجام داد.

ارتش چین چند روز پیش اعلام کرد که از صبح شنبه رزمایش نظامی هوایی و دریایی سه روزه‌ای را در تنگه تایوان و اطراف این جزیره برگزار خواهد کرد. این رزمایش اندکی پس از بازگشت تسای اینگ ون رئیس تایوان از آمریکا آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، تحت فرماندهی یکپارچه مرکز فرماندهی عملیات مشترک ارتش چین، یگان‌های مختلف ارتش این کشور روز یکشنبه حملات دقیق مشترک شبیه‌سازی شده را بر روی اهداف کلیدی در جزیره تایوان و نواحی دریایی اطراف آن انجام دادند و همچنان به رزمایش تهاجمی خود در اطراف این جزیره ادامه می‌دهند.

یک خبرگزاری انگلیسی نیز به نقل از یک منبع ناشناس گفته است که چین حملات هوایی و دریایی شبیه‌سازی شده را به «اهداف نظامی خارجی» در آب‌های نزدیک سواحل جنوب غربی تایوان انجام داده است. این منبع مدعی شد که تایوان تنها هدف آن‌ها نیست و اقدامات ارتش چین را بسیار تحریک‌آمیز خواند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه حداقل ۵۸ هواپیما و ۹ کشتی ارتش چین را در حال نزدیک شدن به این جزیره شناسایی کرده است. در بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است: در خصوص تحرکات نیروی موشکی ارتش چین، نیرو‌های نظامی تایوان نیز از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی مشترک اطلاعات دقیقی دارد و نیرو‌های پدافند هوایی ارتش تایوان در حالت آماده‌باش هستند. این وزارتخانه بار دیگر تاکید کرد که نیرو‌های تایوان درگیری‌ها را تشدید نخواهند کرد و اختلاف ایجاد نمی‌کنند و به رزمایش‌های چین به طور مناسب پاسخ خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار