نظارت ۱۰۵ گروه بهداشتی بر رعایت توصیه های بهداشتی در شب‌های قدر خراسان رضوی

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۴۴ ناظر و بازرس سلامت محیط و کار همزمان با شب های قدر در محل‌های معین برای انجام نظارت‌های بهداشتی حضور خواهند داشت.

فرشید وفا مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت این بازرسان نظارت‌های بهداشتی را در مکان‌های مختلف به ویژه محل‌های شلوغ و پرجمعیت از جمله حرم مطهر رضوی نیز خواهند داشت.

او افزود: نظارت‌های بهداشتی در قالب برنامه سلامت نوروزی به طور مشترک و همزمان در خصوص ماه مبارک رمضان نیز اجرا شده است و در این مدت نظارت ویژه بر واحد‌های صنفی از جمله قنادی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها، محل‌های پذیرایی و نانوایی‌ها انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شب‌های قدر در کنار برگزاری مراسم‌های احیاء، طبخ و توزیع وعده‌های سحری و افطاری در برخی مکان‌ها از جمله مساجد انجام می‌شود، ادامه داد: طبق قانون باید در تمامی محل‌های پخت و پز، برپایی سفره و توزیع غذا، دستورالعمل ماده ۱۳ رعایت شود، حتی غذا‌های آماده و بسته‌شدی شده از جمله خرما و زولبیا باید از محل‌های مورد تأیید تهیه شود.

وفا بیان کرد: توصیه می‌شود مواد غذایی گرم اعم از طبخ شده یا تهیه شده نباید بیشتر از ۲ ساعت نگهداری شود، چراکه موجب فاسد شدن آن غذا می‌شود.


او با بیان اینکه استفاده از ظروف گیاهی و لیوان‌های کاغذی برای خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های گرم مورد تأکید است، تصریح کرد: آب شرب توزیعی نیز باید به صورت بطری تهیه و توزیع شود.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار