سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان گفت: سال گذشته بیش از  هزار آزمون تعیین ماهیت کالا‌های صادراتی در استان انجام شد.

فرهاد حیدری، سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های این اداره‌کل نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی است، گفت: هزار و ۲۲۳ آزمون تعیین ماهیت کالاهای صادراتی طی سال گذشته در استان انجام شد و افزون بر این در سال گذشته هزار و ۴۷۴ مورد ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی توسط بازرسان و کارشناسان استاندارد استان انجام شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۸۹۹ آزمون تعیین ماهیت کالاهای وارداتی و هزار و ۳۹۱ مورد ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی در استان انجام شد.

سرپرست اداره‌کل استاندارد کردستان از دیگر وظایف این اداره‌کل را تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی خواند و افزود: در سال گذشته ۱۱۱ نفر از مدیران کنترل کیفیت شاغل در واحدهای تولیدی استان تایید صلاحیت و ۳۵۷ نفر هم دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر شدند.

حیدری با بیان اینکه ۲ شرکت‌ بارزسی دارای پروانه معتبر در استان فعالیت می کند، اظهار کرد: ۲۵ آزمایشگاه‌ همکار دارای پروانه معتبر استان هم با این اداره کل در سال گذشته همکاری داشت.

وی یادآور شد: ۵۹ مورد بازرسی از آزمایشگاه‌های همکار و شرکت‌های بازرسی را هم در سال گذشته توسط کارشناسان و بازرسان این اداره کل انجام شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.