صدور بیش از ۹۰هزار سند مالکیت کاداستری در یزد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: صدور بیش از ۹۰هزار سند مالکیت کاداستری در استان یزد برگ زرینی در ایجاد امنیت حقوقی و روانی جامعه بوده است.

مهدی اقبال مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: از مهمترین مزایای سند تک برگ کاداستری، پشتیبانی از تولید و رونق اقتصادی است و سرمایه گذاران علاقه دارند در جایی سرمایه گذاری کنند که دعاوی مربوط به حوزه زمین و مسکن وجود نداشته باشد.

او افزود: با داشتن سند مالکیت کاداستر اگر زمین شخصی تصرف شد دادستانی بلافاصله دستور رفع تصرف را صادر می‌نماید، اما سند دستی قابلیت تردید، انکار و جعل را دارد و شاکی در ابتدا باید مالکیت خود را اثبات و پس از آن دادخواست تصرف عدوانی بدهد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک یزد با اشاره به تلاش‌های جهادی و انقلابی برای صدور اسناد کاداستری خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در مجموع، تعداد ۷۴ هزار سند کاداستری در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان یزد صادر شده است.

اقبال ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز این تعداد، با رشد ۲۱ درصدی به ۹۰ هزار سند کاداستری افزایش یافته و برگ زرین ماندگاری در جهت تأمین امنیت قضایی و بهداشت حقوقی جامعه بوده است.

او خاطرنشان کرد: اداره کل ثبت اسناد استان یزد در سال ۱۴۰۱ در تمامی بخش‌ها همچون صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی، پاسخ استعلامات الکترونیک، اسناد نیرو‌های مسلح، اسناد موقوفات و ... رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.